هوای بوشهر بارانی می شود
هوای بوشهر بارانی می شود

ندای استان:هواشناسی بوشهر برای شمال و مرکز بوشهر در روزهای یکشنبه و دوشنبه رگبار پراکنده باران پیش بینی کرد.

به گزارش ندای استان،رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا (یکشنبه) با نفوذ تدریجی امواج ناپایدار کم دامنه به جو استان و همچنین افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی (محلی)، بر میزان پوشش ابر به ویژه در نقاطی از شمال و مرکز استان و همچنین نیمه شمالی خلیج فارس افزوده می‌شود.

زهرا راستگو افزود: بر همین اساس، یکشنبه و دوشنبه در بعد از ظهر تا شب علاوه بر افزایش ابر، احتمال رگبار پراکنده باران، رعدو برق و وزش تندباد لحظه‌ای در این نقاط دور از انتظار نیست.

او اعلام کرد: در این مدت، وزش تندباد لحظه‌ای بر روی دریا و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا نیز رخ می‌دهد. همچنین، دوشنبه و سه شنبه در برخی نقاط شمالی استان سرعت وزش باد در برخی ساعات افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، آسمان را در این مدت صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی و وزش ملایم باد پیش بینی کرد که فردا در برخی سواحل احتمال مه صبحگاهی و به تدریج افزایش ابر وجود دارد.

راستگو گفت: جهت وزش باد نیز امروز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ و در برخی ساعات تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که از امشب به تدریج جهت وزش باد به جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت تغییر می‌یابد.

او عنوان کرد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمترگاهی در بعد از ظهر تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزراول دریا ساعت ۰۶:۲۷، مداول ساعت ۱۲:۳۱، جزردوم ساعت ۱۶:۵۰ و مددوم ساعت ۲۳:۲۴ اعلام شده است.