نماینده مجلس:بوشهر سود قابل قبولی از ظرفیت‌های صنعتی خود نبرده است
نماینده مجلس:بوشهر سود قابل قبولی از ظرفیت‌های صنعتی خود نبرده است

ندای استان: نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نفت، گاز و نیروگاه اتمی در این استان منافع زیادی برای کشور داشته اما این استان از ظرفیت‌های یاد شده سود قابل قبولی نبرده است.

به گزارش ندای استان،سید کمال‌الدین شهریاری پنجشنبه شب در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  استان بوشهر افزود: در این استان با حدود یک میلیون نفر جمعیت و همجواری با خلیج فارس نباید بیکاری وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: زیر ساخت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و همچنین ظرفیت‌های معدن استان نادیده گرفته شده تا جایی که اکنون نرخ بیکاری شهرستان تنگستان ۱۸.۱ درصد است.
شهریاری تاکید کرد: در راستای شکوفایی ظرفیت‌ها برای کاهش بیکاری، بندر خورشهاب قابلیت فعال‌سازی به‌ویژه در صادرات مواد معدنی را داراست.
وی یادآور شد: بندر خورشهاب مزیت زیادی برای احداث پایانه صادرات موادمعدنی دارد زیرا نسبت به شهرستان‌های تنگستان، دشتی و دشتستان به‌عنوان ظرفیت‌های معدنی بوشهر موقعیت بسیار مناسبی دارد.‌
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با بخش‌نامه و آئین‌نامه نمی‌توان بخش خصوصی را اداره کرد و تا زمانی که بخش خصوصی این‌گونه از سوی دولت اداره می‌شود کار به جایی نخواهد رسید.

شهریاری ادامه داد: در این ارتباط باید مدیران و فرمانداران از اتاق‌های خود بیرون رفته و با حضور در دفتر فعالان اقتصادی برای مشکلات بخش خصوصی چاره‌اندیشی کنند.