دانشگاه علوم پزشکی بوشهر :آسانسورها استاندارد هستند
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر :آسانسورها استاندارد هستند

ندای استان:در پی انتشار خبری با عنوان “آسانسورهای بیمارستان‌های بوشهر غیراستاندارد است”، روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توضیحی در این خصوص ارسال کرده است.

به گزارش ندای استان،روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در توضیحات خود در مورد خبر منتشر شده با محور آسانسورها ی مراکز درمانی سطح استان نوشته است: “آسانسورهای مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأییدیه اداره استاندارد را دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ۲۳ دستگاه آسانسور در حوزه سلامت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود دارد که از این تعداد ۹ دستگاه آسانسورهای فعال و دارای کد، ۵ دستگاه آسانسورهای فعال و ثبت شده در سامانه که بازرسی اولیه در خصوص آنها صورت گرفته است، ۲ دستگاه آسانسورهای فعال و در حال انجام مراحل استاندارد، و ۷ دستگاه آسانسورهای غیرفعال و ثبت‌ شده در سامانه است.

بر اساس دستورالعمل های سازمان (اداره کل) استاندارد استان بوشهر  تمامی دستگاه‌های آسانسور موجود در مراکز برای اخذ کد استاندارد باید آسانسورها را در سامانه ثبت و بعد از آن توسط شرکت‌های مورد تأیید اداره کل استاندارد بازرسی شوند.

از سال ۹۲ بازرسی از آسانسورهای مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توسط شرکت‌های یاد شده صورت گرفته و نواقص و مشکلات فنی از نظر اداره استاندارد نیز برطرف شده است.

همچنین طی دو دوره بازرسی از سوی شرکت‌های مورد تأیید اداره کل استاندارد تأییدیه سالم بودن آسانسورها صادر شده است. بازرسی سوم از طرف بازرسین اداره کل استاندارد صورت می‌گیرد که تمام اقدامات لازم برای این کار انجام شده است.

لازم به توضیح است که:
*در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر تعداد ۹ دستگاه آسانسور وجود دارد که از این تعداد پنج دستگاه فعال و در سامانه ثبت‌ شده‌اند.
*در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ۶ دستگاه آسانسور وجود دارد که چهار دستگاه آن فعال بوده و در سامانه ثبت شده است.
*در شهرستان گناوه نیز دو دستگاه آسانسور، یک دستگاه مستقر در شبکه بهداشت و درمان دارای کد و ثبت‌ شده در سامانه و دیگری مستقر در مجموعه مسکونی است که در حال حاضر به دلیل عدم اخذ کد غیرفعال شده است.
*در شهرستان دیلم یک دستگاه آسانسور در شبکه بهداشت و درمان وجود دارد که دارای کد و در سامانه ثبت‌ شده است.
*در شهرستان دشتی یک دستگاه آسانسور مستقر در مرکز جامع سلامت شهید الیاس احمدی و دارای کد بوده که در سامانه ثبت شده است.
*در شهرستان کنگان یک دستگاه آسانسور مستقر در مرکز جامع سلامت سیراف و دارای کد و ثبت در سامانه وجود دارد.
*در شهرستان عسلویه دو دستگاه آسانسور، یک دستگاه مستقر در شبکه بهداشت و درمان در حال اخذ کد، اما درون سامانه ثبت‌ شده است و دیگری مستقر در مرکز جامع سلامت بیدخون که دارای کد و ثبت سامانه شده است.

گفتنی است تمامی آسانسورهای مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طی تفاهم‌نامه هائی با شرکت‌های معتبر و تحت نظارت اداره استاندارد، مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته‌اند.”