سیلندرهای گاز خانگیِ ازکارافتاده خطرناکند/افزایش شهربازی‌های غیراستاندارد در استان
سیلندرهای گاز خانگیِ ازکارافتاده خطرناکند/افزایش شهربازی‌های غیراستاندارد در استان

ندای استان:بهره مند گفت:مجوز تعویض ۱۵ هزار سیلندر کهنه را گرفته‌ایم؛ مردم سیلندر‌های کهنه را تحویل می‌دهند و سیلندر‌های نو تحویل می‌گیرند.

به گزارش ندای استان، محمدرحیم بهره‌مند در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی استاندارد، توسعه استاندارد در جامعه را وظیفه همگانی دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا مردم بیشتر با فرهنگ استاندارد آشنا شوند.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت کالا‌ها افزود: هر کالای غیراستاندارد می‌تواند زندگی مردم را به خطر بیاندازد، بنابراین همه کالا‌ها و خدمات ارائه شده به مردم باید دارای استاندارد باشند.

شهربازی‌های غیراستاندارد در استان

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از ۴۱۲ مورد بازرسی از شهر بازی‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: متاسفانه خانه‌ها و شهربازی‌های غیراستاندارد در استان روز به روز در حال افزایش است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا سازمان‌های مجوز دهنده مکلف شوند قبل از اینکه مجوز دهند جلوی کار غیر استاندارد را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهرک‌های بازی تحت کنترل اداره کل استاندارد است، اما اداره بوستان‌های عمومی با شهرداری‌هاست که باید استاندارد سازی وسایل موجود در این بوستان‌ها را در دستور کار قرار دهند.

بیمارستان‌های استان آسانسور‌های بیماربر استاندارد ندارند

بهره‌مند با اشاره به لزوم استانداردسازی آسانسور‌های ادارات دولتی استان افزود: باوجود مکاتبات متعدد با مراکز بهداشتی و درمانی، اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر آسانسور‌های بیماربر ایمن با تائیدیه استاندارد ندارند و احتمال سقوط و خطر در این آسانسور‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: به خاطر شرایط خاص بیماران و اینکه اغلب اتاق‌های عمل نیز در طبقات بالاتر بیمارستان‌ها قرار دارند، امکان پلمپ آسانسور این بیمارستان‌ها وجود ندارد، زیرا امکان ایجاد مشکلات جدی‌تر برای بیماران وجود دارد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر همچنین با تاکید بر پایش سالانه سیلندر‌های گاز بیان کرد: شرکت‌های خدمات دهنده سیلندر‌های گاز مایع (ال پی جی) ملزمند سالانه آن‌ها را پایش کنند و اگر لازم باشد سیلندر‌ها تعمیر یا تعویض شوند.

سیلندرهای گاز خانگیِ ازکارافتاده خطرناکند و باید تعویض شوند

وی با اشاره به فعالیت پنج شرکت توزیع گاز مایع در استان گفت: برخی سیلند‌رها وضع خطرناکی داشتند که با رایزنی‌های صورت گرفته  نخستین بار در کشور توانستیم مجوز بگیریم که همه سیلندر‌های بدون متولی را در استان جمع‌آوری کنیم و سیلندر‌های دارای استاندارد و ایمن  به شرکت‌هایی که در استان نمایندگی دارند، وارد شود.

بهره‌مند اضافه کرد: افرادی سودجو هستند که سیلندر‌های مستعمل استان‌های دیگر را جمع‌آوری و به استان بوشهر وارد می‌کنند که مکاتبه‌ای داشتیم و حکم دادستانی هم برای مقابله با این مشکل گرفتیم، اما هنوز مشکلاتی برای مقابله با این تخلفات داریم.

وی از مردم خواست از خرید این سیلندر‌ها خودداری کنند و یا اگر سیلندر بدون متولی دارند، به جایگا‌ه‌ها تحویل دهند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: مجوز تعویض ۱۵ هزار سیلندر را گرفته‌ایم و هیچ هزینه‌ای برای جایگا‌ه‌های استان و مردم ندارد. سیلندر‌های کهنه را تحویل می‌دهند و سیلندر‌های نو تحویل می‌گیرند.