تقویت امنیت غذایی در بوفه مدارس ضروری است
تقویت امنیت غذایی در بوفه مدارس ضروری است

ندای استان:نظارت مستمر و تقویت امنیت غذایی در پایگاه تغذیه سلامت ( بوفه ) مدارس گناوه از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش این شهرستان است.

به گزارش ندای استان،معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش گناوه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توجه به تغذیه سالم و مناسب در مدارس به عنوان مکمل برنامه غذایی دانش آموزان  به رشد و سلامت آنان کمک شایانی خواهد کرد.

رقیه یوسفی افزود: به منظور  اهمیت استفاده از مواد مغذی توسط دانش آموزان، شیوه نامه پایگاه تغذیه سالم به مدارس ارسال شده است.

وی گفت:   متصدی بوفه مدارس باید دارای کارت سلامت و واجد شرایط باشد.

یوسفی ادامه داد: در طول سال تحصیلی خدماتی نظیر برگزاری دوره های آموزشی، چاپ و انتشار  جزوه با همکاری کارشناس واحد بهداشت اداره و شبکه بهداشت و درمان به متصدیان بوفه در  مدارس ارایه می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش گناوه  بیان کرد: مکان بوفه‌های مدارس باید از هرگونه آلودگی زیست محیطی و بهداشتی دور باشد و در این زمینه  بازرسی و ارزیابی می‌شوند.

وی افزود: دانش آموزان در بوفه مدارس از مواد خوراکی که به تائید کارشناس تغذیه رسیده باشد، استفاده کنند.

یوسفی گفت:  عرضه موادی مانند یخمک، آدامس های حاوی مواد قندی، سوسیس و کالباس، فلافل، سمبوسه و آلوچه های غیربهداشتی در بوفه مدارس ممنوع و در صورت مشاهده  برخورد خواهد شد.

وی از خانوده ها خواست به تغذیه فرزندان خود بویژه در مدرسه اهمیت خاصی قایل شوند و عملکرد مثبت و منفی بوفه‌های مدارس محل تحصیل را  ارزیابی و به مسئولان اطلاع دهند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناوه به خانواده ها توصیه کرد  انواع خشکبار شامل انجیر خشک، کشمش، گردو، بادام ، گندم برشته شده، دوغ بدون نمک،  و خرما  را به عنوان اقلام سالم و مجاز در سبد غذایی محل تحصیل فرزندان خود قرار دهند.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۳ هزار نفر در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است.