بارگیری ۲ سکوی ۲۵۰۰ تنی ‌‌فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی
بارگیری ۲ سکوی ۲۵۰۰ تنی ‌‌فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی

ندای استان:۲ سکوی‌گازی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی شامل سکوی اصلی ۲۳ و اقماری ۲۴B برای نصب در میدان گازی پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس از صدرای بوشهر بارگیری شد.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، سکوهای اصلی ۲۳ و اقماری ۲۴B  فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی ساخته شده  در شرکت صنعتی دریایی ایران  صدرای بوشهر برای نصب در خلیج فارس در میدان گازی پارس جنوبی بارگیری شد.

قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در آیین بارگیری این دو سکو با بیان اینکه این دو سازه دریایی راهی میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس شد اظهار داشت: ۲ سکوی باقیمانده اصلی و اقماری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، شامل سکوی اصلی ۲۳ و اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت این میدان گازی راهی خلیج فارس شد.

علی‌اصغر صادقی وزن این سکوها را ۲۵۰۰ تن دانست و گفت: این سکوها با توانمندی نیروهای داخلی ساخته شد که پس از انتقال در میدان گازی پارس جنوبی، با توان متخصصان ایرانی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نصب این دو سکو مطابق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود افزود: پس از اتمام عملیات آماده‌سازی و استقرار شناور نصاب در موقعیت مخزنی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می‌شود.

قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با بیان اینکه با نصب این سکو ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی افزوده می‌شود، تصریح کرد: تولیدات گازی این دو سکو که در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی باقیمانده هدف‌گذاری شده فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی  است.

صادقی بیان کرد: پس از اتمام عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری از سکوهای اصلی۲۳ و اقماری ۲۴Bدر فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با تزریق گاز تولیدی و برداشتی آن به شبکه سراسری گاز بخشی از سوخت مصرفی زمستان  امسال تامین می‌شود.