پلیس در گمرک بوشهر مستقر شد/وظایف خارج از مجموعه الان در خود گمرک انجام می‌ شود
پلیس در گمرک بوشهر مستقر شد/وظایف خارج از مجموعه الان در خود گمرک انجام می‌ شود

ندای استان:سردار واعظی گفت:دو شهرستان گناوه و دیلم نیز در اولویت استقرار پلیس گمرک قرار دارند.

به گزارش ندای استان،سردار خلیل واعظی با بیان اینکه پلیس در گمرک بوشهر به صورت آموزشی مستقر شده است، اظهار داشت: دو شهرستان گناوه و دیلم نیز در اولویت استقرار پلیس گمرک قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اعلام اینکه استقرار پلیس در گمرک در راستای امنیت اقتصادی و کمک به آسان شدن تجارت قانونی مردم است، افزود: پلیس با نیروهای آموزش دیده این آمادگی را دارد در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم توسط سازمان‌های دیگر در بقیه بنادر استان هم مستقر شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس ناظر گمرک نیست و خود بنادر ناظر دارند، بیان کرد: پلیس بر گمرک نظارت نمی‌کند بلکه وظایف خود را در ارتباط با بحث ترخیص کالا و قانون مبارزه با قاچاق  ماده ۲ و ۱۱۳ و ۱۱۸ قانون گمرکی انجام می‌دهد.

واعظی گفت: وظایفی که قبلا پلیس در خارج از مجموعه انجام می‌داد اکنون در خود گمرک انجام می‌دهد و انتظار است سازمان‌های دیگر زیرساخت لازم برای این منظور فراهم کنند.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی یکی از سازمان‌هایی است که در واگذاری بسیاری از وظایف غیرحاکمیتی به مردم پیشگام بوده است، از جمله بسیاری از کارهای نظام‌وظیفه، صدور گواهینامه و گذرنامه و اخیرا در ارتباط با گواهی سوء‌پیشینه در دفاتر پلیس +۱۰ به مردم واگذار شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه اقدامات خوبی در رابطه با تأمین امنیت محله‌محور انجام گرفته است، افزود: پلیس محله‌محور با کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها همکاری و هماهنگی دارند و ما با افزایش پلیس‌های محله‌محور و آموزش‌های خاصی که به آنها داده می‌شود به‌دنبال تأمین امنیت در محله‌ها هستیم.

وی  وضعیت‌ امنیت در استان بوشهر را مطلوب خواند و عنوان کرد: در نشست‌هایی با شورایارها به عنوان معتمدین پلیس خواسته‌های مردم  و نیازهای امنیتی محله‌ها مشخص می‌شود و پلیس در راستای نیازهای مردم قدم برمی‌دارد.

واعظی ابراز کرد: یکی از پایه‌های امنیت پلیس، سامانه ۱۹۷ است که مردم نیازهای خود را روزانه منعکس می‌کنند و  فرماندهی انتظامی استان در جریان این نیازها قرار می‌گیرد.

 

منبع:فارس