تخفیف ۲۰ درصدی کالاهای وارده از امارات به بنادر بوشهر+بخشنامه
تخفیف ۲۰ درصدی کالاهای وارده از امارات به بنادر بوشهر+بخشنامه

ندای استان:قائدی گفت:در سال ۱۳۹۰ کالاهای وارداتی از مبدا کشور امارات از این معافیت مستثنی شدند که این موضوع موجب اعتراض مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان گردید.

به گزارش ندای استان، قاسم قائدی با اشاره به اینکه ۵ بندر استان بوشهر از معافیت ۲۰ درصدی سود بازرگانی برخوردار هستند، عنوان کرد: دولت ها همواره برنامه ها و مشوق هایی برای رونق افزایی فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی داشته اند. اعمال تخفیف در سود بازرگانی یکی از این برنامه ها است که تأثیر مثبتی در برخی از شاخص‌ های بازرگانی خارجی استان از جمله فعالیت بنادر، حجم واردات کالاهای مورد نیاز، رونق حمل و نقل دریایی و زمینی، افزایش درآمدهای دولت و رضایتمندی فعالان این بخش دارد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰ کالاهای وارداتی از مبدا کشور امارات از این معافیت مستثنی شدند که این موضوع موجب اعتراض مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان گردید.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: با پیگیری های مجدانه آقای گراوند، استاندار بوشهر و آقای زرین‌فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی از مبدا کشور امارات برای بنادر استان احیاء گردید.

قائدی با اشاره به برقراری امکان ترانزیت اداری کالا بین مناطق ویژه بوشهر از شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: مسئولان استان با جدیت مطالبات بخش خصوصی را پیگیری نموده و به نتیجه رسانده اند، حالا نوبت بخش خصوصی است. انتظار می رود بازرگانان و فعالان این حوزه با همّت و حمیت کوشش کنند تا فعالیت های تجاری را بیشتر و رونق بنادر استان را افزون‌تر کنند.