حضور چهار کشور در مسابقات قایقرانی بوشهر قطعی شد
حضور چهار کشور در مسابقات قایقرانی بوشهر قطعی شد

ندای استان:رئیس هیات قایقرانی استان بوشهرگفت: حضور ورزشکاران کشورهای اسپانیا، ارمنستان، قطر و گرجستان در مسابقات بین‌المللی ویژه بزرگداشت روز بوشهر قطعی شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از فارس،مهدی زارعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات قایقرانی بوشهر از اسفندماه سال جاری و در دو رشته کایاک و کانوی کانادایی برگزار می‌شود که حضور ورزشکاران کشورهای اسپانیا، ارمنستان، قطر و گرجستان در مسابقات بین‌المللی بزرگداشت روز بوشهر قطعی شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر چهار تیم یاد شده، تیم‌های ملی ایران و منتخب بوشهر نیز در این رقابت‌ها حضور دارند، افزود: همچنین تیم قایقرانی گرجستان نیز مقرر شده به مدت یک ماه اردوی آماده‌سازی خود را در بوشهر برگزار کند.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته در نخستین دوره از مسابقات بین‌المللی قایقرانی به مناسب بزرگداشت روز بوشهر ۳۰ تیم داخلی و یک تیم از کشور اسپانیا حضور پیدا کرد.

زارعی گفت: گرجستان در ترکیب خود سه تن از قهرمانان مطرح جهانی دارد که این مسئله به افزایش سطح کیفی مسابقات بین‌المللی بوشهر کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور کشورهای مختلف در بوشهر در ارتقا دانش فنی قایقرانان هم استانی و همچنین ایجاد انگیزه برای آنها تاثیر بسیار بالایی دارد.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر ادامه داد: درآبان ماه نیز مسابقات انتخابی تیم ملی قایقرانی در ۲ رده سنی زیر ۲۳ سال و جوانان در بوشهر برگزار می‌شود.

زارعی گفت: این رقابت‌ها از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه در ساحل دهکده گردشگری بوشهر در مسافت‎های ۲۰۰ و یکهزار متر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این رقابت‌ها در رشته‌های کایاک و کانو کانادایی برگزار می‌شود که استان بوشهر نیز باتوجه به دارا بودن میزبانی با تیم‌های الف و ب خود در این ۲ رشته شرکت می‌کند.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر اظهار داشت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر ۲۴ فروند قایق حرفه‌ای با اعتبار یک میلیارد ریال به این هیات واگذار شده است.

زارعی افزود: این کمک تجهیزاتی، بدون شک نقش چشمگیری برای توسعه فعالیت‎ رشته‌های قایقرانی در بوشهر ایجاد می‌کند.