آرد تولیدی بوشهر مثل دیگر نقاط کشور است
آرد تولیدی بوشهر مثل دیگر نقاط کشور است

ندای استان:مدیرکل غله استان بوشهر کیفیت گندم و آرد تولیدی این استان را مطلوب می‌خواند و می‌گوید: اگر مردم از کیفیت نامناسب نان گلایه دارند، مشکل از نحوه پخت است نه آرد.

به گزارش ندای استان،نان غذای اصلی مردم است و کیفیت آن همیشه یکی از دغدغه‌های ساکنان استان بوشهر بوده است.

برخی از افراد کیفیت نامناسب آرد تولیدی این استان را عامل یا یکی از عوامل مهم مطلوب نبودن کیفیت نان می‌دانند، موضوعی که مدیرکل غله استان بوشهر آن را رد می‌کند و می‌گوید: کیفیت آرد استان مشکل ندارد.

سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گفت: گندم محلی استان بوشهر از نظر کیفیت خیلی خوب است و حتی امسال کیفیتش بهتر هم بوده. فقط رنگش کمی تیره است که این موضوع هم ربطی به کیفیت ندارد.

او با تاکید بر نظارت مداوم بر تولید آرد دولتی، افزود: چهار کارخانه آرد در استان فعالند؛ سه کارخانه در دشتستان و یک کارخانه در دشتی که علاوه بر آزمایشگاه‌هایی که خودشان دارند، به طور مرتب استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی بر آن‌ها نظارت و کیفیت آردشان را بررسی می‌کنند.

مدیرکل غله استان بوشهر، مشکل کیفیت نان را به نحوه پخت و عمل آوری آن مربوط دانست و بیان کرد: اگر برای تولید نان از خمیرمایه استفاده شود، مشکلی برای کیفیت و نگهداری آن نباید به وجود آید.

افزایش قیمت آرد، کشوری است

هاشمی، همچنین افزایش قیمت آرد را کشوری دانست و ادامه داد: هر کیلوگرم آرد یارانه‌ای از دیروز ۲۰ تومان گران شده و از ۸۰۰ به ۸۲۰ تومان رسیده است.

سبوس گیری آرد در بوشهر، مانند دیگر نقاط است

مدیرکل غله استان بوشهر همچنین درباره مطلبی که در فضای مجازی در خصوص میزان سبوس گیری آرد در استان بوشهر منتشر شده است، گفت: در همه جای کشور، میزان سبوس گیری آرد برای نان لواش ۱۵ درصد است که این موضوع در استان بوشهر هم رعایت می‌شود.

هاشمی، افزود: با توجه به اینکه سنگک نان کامل محسوب می‌شود و سبوس گیری آرد برای تولید این نان، ۱۲ درصد است.

او بیان کرد: تا کنون گزارشی درباره مشکل دار بودن آرد استان، نداشته‌ایم.

مدیرکل غله استان بوشهر عنوان کرد: امسال ۱۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریده‌ایم در حالی که نیاز سالانه استان ۱۲۰ هزار تن است و حتی برای دو تا سه ماه سال بعد هم گندم داریم.