«برندسازی مدارس» در بوشهر معضل آموزش و پرورش
«برندسازی مدارس» در بوشهر معضل آموزش و پرورش

ندای استان:قاسمس گفت:متاسفانه این رویه در بین عموم مرسوم شده است و همین موضوع باعث معضل آموزشی در آموزش ابتدایی خواهد شد.

به گزارش ندای استان، محمود قاسمی امروز در کارگاه آموزشی برنامه تدبیر ویژه کارشناسان و رابطان معاونت آموزش ابتدایی در شهرستان ها و مناطق استان بوشهر، برندسازی مدارس را کار اشتباهی دانست و اظهار داشت: متاسفانه این رویه در بین عموم مرسوم شده است و همین موضوع باعث معضل آموزشی در آموزش ابتدایی خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهرتصریح کرد: با توجه به توانایی معلمان و مدیران مدارس هیچ یک از مدارس استان برتری خاص و محسوسی نسبت به دیگر مدارس در استان ندارد.

وی به جداسازی دانش آموزان در بعضی از مدارس استان اشاره کرد و گفت: تفکیک دانش آموزان ممتاز و ضعیف فرصت یادگیری دانش آموزان را از هم سالان می‌گیرد.

قاسمی ادامه داد: با جداسازی دانش آموزان براساس کارنامه تحصیلی که بدون شک این کارنامه بیانگر عملکرد تربیتی و آموزشی هیچ یک از دانش آموزان نیست به دانش آموزان خیانت می‌شود و در صورت مشاهده، این رویه با تذکر جدی روبرو خواهد شد.

وی نشاط بخشی و شاداب سازی مدارس ابتدایی را از الزامات یک آموزش و پرورش خوب دانست و یادآور شد: اجرای مراسمات شاد و مفرح و برنامه‌های پویا با رعایت شئونات اسلامی و مناسبت‌های مذهبی می‌تواند نقش پر رنگی در روحیه دانش آموزان داشته باشد و نباید در اجرای این مراسمات افراط و تفریطی اتفاق بیافتد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی باید کودکی کنند و مدرسه نباید این کودکی را از دانش آموزان بگیرد و فضای صرفا آموزشی را برای پرورش دانش آموزان در نظر بگیرد.

قاسمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار اتاق بازی مدارس در بعضی از استان های کشور به صورت پایلوت برپا بود که بازخورد مثبتی داشت اضافه کرد: استان بوشهر نیز در سال پیش رو از استان‌های اجرا کننده این طرح خواهد بود و این طرح با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت استان گسترش خواهد یافت.