انعقاد تفاهم نامه دفتر امور بانوان استانداری و اداره کل فنی و حرفه ای
انعقاد تفاهم نامه دفتر امور بانوان استانداری و اداره کل فنی و حرفه ای

ندای استان:مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از انعقاد تفاهم نامه همکاری دفتر امور بانوان استانداری و اداره کل فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: این تفاهم نامه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و به منظور توانمند سازی بانوان روستایی منعقد شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مریم آذرشب در آئین انعقاد تفاهم‌نامه با فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و در راستای توانمندسازی جامعه محلی، دفتر امور زنان و خانواده ی استانداری و اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان تفاهم نامه همکاری امضا و مبادله کردند.

وی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای بهره مندی از ظرفیت های مشترک همکاری و همگامی و با هدف توانمندسازی جامعه محلی، آموزش منجر به تولید و ارزش و توسعه اشتغال پایدار، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

آذرشب گفت: در این تفاهم نامه بر سازماندهی آموزش های مهارتی-شغلی در جهت خوشه سازی و تولید زنجیره ارزش با ایجاد محیط واقعی کارگاهی برای گروه هدف بانوان توانمند، مولد و با انگیزه ی روستایی تاکید شده است‌.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: استفاده از پیشران، پشتیبان و هلدینگ آموزشی، اقتصادی و راهبری شغلی برای مخاطبین روستایی از نقاط قوت این تفاهم نامه است.

آذرشب بر ضرورت اجرای طرح هایی با هدف تواناسازی فرهنگی جامعه روستایی و آشتی دادن روستاییان با هویت افتخارآمیز خود بعنوان زمینه ساز ماندگاری جامعه روستایی و توسعه پایدار روستایی تاکید کرد.

‌شایان ذکر است بر اساس این تفاهم نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان متعهد به تعریف دوره های آموزشی براساس نیازسنجی صورت پذیرفته منطبق بر زیست بوم جغرافیای روستا- اعلام شده از دفتر امور زنان و خانواده ی استانداری در محیط واقعی کار، تامین فضای آموزشی و بیمه کارورزان در برابر حوادث حین آموزش شده است.‌

بر اساس این تفاهم نامه دفتر امور زنان و خانواده استانداری نیز به‌انجام فراخوان و پایش آموزشی جهت شناسایی دوره های مهارتی متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های روستایی، برگزاری کارگاه های آموزشی با بهره گیری از توان پیشرانان و معین های آموزشی، اقتصادی و راهبری شغلی برای جامعه هدف زنان روستایی و ایجاد نمایشگاهی دائمی در محل آموزش، خواهد پرداخت.‌ ‌

گفتنی است، برگزاری دوره های آموزشی استانداردسازی شده برای کارآموزان، ایجاد زمینه و بستر لازم برای تامین مربی خاص کارگاه آموزشی با بهره مندی از ظرفیت آموزشی سایر دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاون روستایی و . . .  از جمله دیگر بندهای این تفاهم نامه است که توسط دفتر امور زنان و خانواده استانداری انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه در ۹ ماده و ۳۰بند و برای مدت ۳ سال به امضای دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان رسیده است.