آنچه که در تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان گذشت
آنچه که در تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان گذشت

ندای استان: پس از کشمکش ۴٫۵ ماهه، تکلیف صندلی مدیرکلی آموزش و پرورش استان بوشهر مشخص شد تا “علیمراد کرمی” عهده دار این مسئولیت شود.

به گزارش ندای استان، اوایل خردادماه بود که ناصر کرمی پس از ۴ سال مدیرکلی آموزش و پرورش بوشهر، برکنار شد و غلامحسین حسینی با حفظ سمت مدیریت آموزش و پرورش استثنایی استان، سرپرستی اداره کل را برعهده گرفت.

نهایتا پس از مطرح شدن چندین گزینه، با حکم وزیر “علیمراد کرمی” جایگزین “ناصر کرمی در مدیرکلی آموزش و پرورش شد و روز چهارشنبه با حضور حمیدی معاون تربیت بدنی این وزارتخانه معارفه گردید.

از حاشیه های این مراسم، تک و پاتک های برخی سخنران های این مراسم به اظهارات همدیگر بود، طوری که کرمی مدیرکل پیشین از مناسب بودن همه شاخص های آموزشی استان در سطح کشور طی دوران مدیریتش گفت، در مقابل سرپرست این اداره کل و نماینده بوشهر در مجلس به بازگویی مواردی پرداختند که خلاف این را نشان می داد و پاسخ به وی قلمداد شد.

۵ هزار مدرک جعلی دیپلم را باطل کردم و لکه ننگ را از استان برداشتم

مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان به عنوان نخستین سخنران با بیان اینکه به دلیل فاصله ۴ ماهه از اداره کل، به آمار و ارقام عملکردش دسترسی نداشته و ساعت ۱۹ دیروز با تماس دفتر وزیر از این مراسم باخبر شده، گفت: استان طی ۴ سال گذشته در همه شاخص های آموزشی و پرورشی در سطح کشور رشد داشته و در هیچ شاخصی افت نداشته ایم.

ناصر کرمی با بیان اینکه وقتی در سال ۹۳ مدیرکل شدم استان بوشهر رتبه دوم کشور از نظر جعل مدرک تخصیلی داشت، تصریح کرد: به همت دستگاههای امنیتی و نیروهای اداره کل، مراکز آموزشی خصوصی متخلف جمع شده و ۵ هزار مدرک دیپلم جعلی در استان باطل و بایگانی کردیم.

وی با بیان اینکه خوشحالم این ننگ را از چهره آموزش و پرورش استان برداشتم، هرچند هزینه زیادی برایم داشت، افزود: عده‌ای از همین جاعلان مدارک تحصیلی در راهروهای اداره‌کل جولان دادند ولی زود متوجه شدند که آن دوران گذشته است.

کرمی ادامه داد: از تصمیمات خود دفاع می‌کنم و لحظه‌ای هم پشیمان نیستم. در صورت تکرار، باز هم همین تصمیمات را خواهم گرفت و به زیاده‌خواهان باج نمی‌دهم و خوشحالم که مقابل زیاده‌خواهان و سهم‌خواهی افراد ایستادم.

وی در پایان با بیان اینکه علیمراد کرمی دارای تجربه بالایی در بخش های مختلف آموزش و پرورش استان است، افزود: پس از کش و قوس چندماهه، مدیریت این اداره به فرد توانمندی سپرده شد و وی می تواند منشا تحولات بیشتری در این اداره کل باشد.

رتبه ۳۲ استان در امتحانات نهایی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش هم در سخنانش به بیان برخی چالش های این مجموعه پرداخت که با توجه به کدورت طرفین در زمان جابجایی مدیریتی، تلویحا پاسخی به آمارهای ناصر کرمی ارزیابی می شد که وضعیت این مجموعه را در سطح کشور خوب بیان کرده بود.

غلامحسین حسینی با بیان اینکه قراردادن آموزش و پرورش در تلاطم های شخصی هنر می خواهد که بنده کوشش کردم در این مسیر عمل کنم، افزود: هرکدام از جابجایی های صورت گرفته هم در راستای گردش نخبگان بوده و افراد جدیدی که منصوب شده اند از نخبه های این مجموعه هستند.

وی با بیان اینکه در فصل دشوار و اوج کار آموزش و پرورش عهده دار سرپرستی شد، ادامه داد: طی این مدت با همراهی هر ۴ نماینده استان اعتبارات خوبی برای تامین وسایل سرمایشی مدارس و تکمیل فضاهای ورزشی دانش آموزشی مثل استخرها و سالن ها دریافت کردیم.

حسینی با بیان اینکه این اداره کل هویت خود را از دست داده بود، افزود: تلاش بنده تکریم همکاران و هویت بخشی به سازمان بود و در این زمینه از نمایندگان که بدون سهم خواهی تمام قد با ما همراهی کردند و حمایت های استاندار تشکر می شود.

وی در پایان به آمار تامل برانگیزی درباره نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت: رتبه مدارس غیردولتی استان در کشور ۳۲ و رتبه کلی استان با احتساب مدارس دولتی ۲۷ است که چالش ها و مشکلات جدی ما را نمایان می کند.

از برخی رتبه های آموزش و پرورش بوشهر عرق شرم ریختم

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز در سخنانش به آمارهای خاص ناصر کرمی واکنش نشان داد و گفت: برخی موارد که با وزیر سابق دیدار داشتم، برخی رتبه های آموزش و پرورش استان بازگو می شد که عرق شرم می ریختم و برایم پرسش پیش آمد که چه اتفاقی رخ داده است.

عبدالحمید خدری ادامه داد: ما در دستگاه آموزش و پرورش دنبال سهم خواهی نبوده ایم،بلکه هدف عبور سالم و ایمن از مشکلات است.

وی ضمن تقدیر از عملکررد ۴٫۵ سرپرست اداره کل خصوصا پیگیری برای جذب اعتبار وسایل سرمایشی مدارس، شروع مجدد ساخت استخر دانش آموزی بوشهر و گناوه ادامه داد: علیمراد کرمی مدیرکل جدید هم از نیروهای باتجربه این مجموعه است که متاسفانه در گذشته از چرخه مدیریتی کنار گذاشته شد و در دوره سرپرست به این اداره کل بازگشت.

قول می دهم اگر توانایی کار نداشته باشم این مسئولیت را تحویل دهم

علیمراد کرمی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه سال ۹۳ هم در دوران سرپرستی، گزینه مدیرکلی بود ولی مثل امروز حمایت همه اقشار و گروهها را نداشت، افزود: این حمایت ها لازمه کار آموزش و پرورش است، وگرنه به تنهایی از عهده این مسئولیت سنگین بر نمی آییم.

وی در پایان گفت: با فرهنگیان و دانش آموزان استان عهد می بندم همه تلاشم را برای ارتقا شرایط بکار بگیرم، ضمن اینکه قول می دهم اگر آنچه مطلوب فرهنگیان است را نتوانستم انجام دهم و ۱۰ یا ۱۵ درصد آنها اعلام کنند شما توان این کار را ندارید، این مسئولیت را کنار بگذارم.

در این آئین علیمراد کرمی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر معرفی و از خدمات ناصر کرمی مدیرکل سابق و غلامحسین حسینی سرپرست این اداره‌کل تقدیر شد.