۱۰ درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد هستند
۱۰ درصد از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد هستند

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین برآورد‌ها از جمعیت بیش از یک میلیون نفری این استان، ۱۰۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که زیبنده استان نفتی و صنعتی بوشهر نیست.

به گزارش ندای استان،احمد لطفی صبح امروز در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر بیان کرد: مسئولیت امدادگران شاغل در کمیته امداد به لحاظ درک گرفتاری‌های مردم و تلاش در راستای کاهش درد‌های مردم بسیار وسیع است.

او تصریح کرد: وجود نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت استان بوشهر تحت حمایتی کمیته امداد را زیبنده مردم استان زرخیز و نفتی بوشهر نمی‌دانیم و تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها برای توانمندسازی این خانواده‌ها و برگشت به یک زندگی با وضعیت مناسب استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: بر اساس آخرین برآورد‌ها استان بوشهر بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که از این بین ۴۰ هزار خانوار شامل ۱۰۲ هزار نفر تحت حمایت هستند که ۷۸ هزار نفر مددجوی طرح شهید رجایی و ساکن در شهر‌ها و ۲۶ هزار نفر نیز از محل تبصره ۱۴هستند.

لطفی عنوان کرد: مردم خیر و نیکوکار هم‌استانی به کمیته امداد و حمایت از مردم اعتقاد و اعتماد دارند که یکی از نمود‌های آن، مشارکت چهل میلیارد ریالی آن‌ها در جشن عاطفه‌های امسال بوده است.

او تاکید کرد: تکریم نیازمندان، نیازسنجی از مشکلات و توانایی‌ها خانواده‌های تحت حمایت، ارائه خدمات کیفی به مراجعین و زمینه‌سازی برای توانمندی این خانواده‌ها از جمله وظایف خطیر امدادگران کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: این نهاد تولیدکننده فقر نیست و خرسند نیست که آمار مددجویان تحت حمایت بالا باشد، بلکه وقتی به هر دلیلی خانواده‌ای مستاصل می‌شود و به کمیته امداد پناه می‌برد چاره‌ای جز حمایت از این افراد بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود نداریم.