افتتاح نیروگاه گازی بندر بوشهر با حضور معاون وزیر
افتتاح نیروگاه گازی بندر بوشهر با حضور معاون وزیر

ندای استان:در آیینی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عملیات اجرایی و بهره برداری ۴ طرح بندری بوشهر آغاز شد .

به گزارش ندای استان،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : نیروگاه گازی برق ۴ و نیم مگاواتی تعاونی کاربران مجتمع بندری نگین با قابلیت توسعه به ۸ و نیم مگاوات با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح هایی است که امروز بهره برداری رسید .
سیاوش ارجمندزاده افزود : هدف از اجرای این طرح را تامین برق مورد نیاز بندر و کمک به پایداری آن اعلام کرد و افزود : این نیروگاه همچنین می تواند در صورت کمبود برق در بوشهر تولید مازاد خود را به شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عرضه کند.
وی اضافه کرد: لایروبی حوضچه دسترسی بندر محمد عامری و احداث دایک سنگی استحصال از جمله طرح‌هایی است که بهره برداری می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه ظرف مدت ۱۵ ماه و باصرف  ۸۴ میلیارد ریال اجرایی شده است گفت : در این طرح عملیات لایروبی حوضچه بندر به حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب و  احداث دایک سنگی استحصال با حجم مصالح ۷۰ هزار مترمکعب اجرایی شده است.
ارجمند زاده افزود : عملیات اجرایی اسکله شمع و عرشه بندر محمدعامری نیز به طول ۹۰ متر در این بندر آغاز شد که در ۱۸ ماه و با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود .
ارجمندزاده گفت : طرح توسعه این بندر شامل اجرا اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۱۸۰ متر احداث مستحدثات ، تاسیسات و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که در ۲ فاز ۹۰ متری اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی اسکله بندر بوالخیر عنوان کرد: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر در بندر تجاری بوالخیر تنگستان در مدت ۲۰ ماه و با ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار اجرایی می شود.
ارجمندزاده اضافه کرد: طرح توسعه این بندر شامل اجرا اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ مترو احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر برای تامین فضای خشکی در پسکرانه و همچنین احداث مستحدثات، تاسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است که اجرای آن در سه مرحله پیش بینی شده است.