راه اندازی  ۱۶۰۰ موکب در داخل کشور برای زائران اربعین
راه اندازی  ۱۶۰۰ موکب در داخل کشور برای زائران اربعین

ندای استان:رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: امسال هزار و ۶۰۰ موکب در داخل کشور برای زائران اربعین راه‌اندازی شده که تا پنج روز بعد از اربعین هم فعال هستند.

به گزارش ندای استان،نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال نیز میلیون‌ها نفر از عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) از سراسر جهان با شعار «حب الحسین (ع) یجمعنا» و قرائت زیارت اربعین در راهپیمائی بزرگ اربعین شرکت می‌کنند و بزرگترین همایش جهانی را رقم می‌زنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه از یک ماه پیش برنامه ریزی لازم برای اعزام گروهی و هیئتی زائران اربعین به نجف و کربلا توسط هیئت‌های مذهبی در سطح کشور انجام گرفته است، از هیئت‌های مذهبی خواست تا همچنان به ساماندهی و اعزام گروهی به زیارت اربعین اهتمام ویژه داشته باشند.

موکب‌ها تا ۵ روز بعد از اربعین فعال است

وی تاکید کرد: هزار و ۶۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب توسط هیئت‌های مذهبی در داخل کشور به خدمات رسانی در مسیر اعزام زائران اربعین حسینی در  مرزهای  چذابه، مهران و شلمچه و جاده‌های اصلی کشور و ورودی شهرها دائر و به فعالیت مشغول هستند و تا پنج روز بعد از اربعین در مسیر برگشت نیز از زائران اربعینی پذیرایی می‌کنند.

نوشادی اضافه کرد: زائرین اربعین از اعمال و گفتاری که باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم ایران و عراق که از اهداف اصلی دشمنان اسلام در راستای کمرنگ کردن راهپیمایی است، پرهیز کرده  و به فرهنگ، اداب و حاکمیت عراق احترام بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه ریزی لازم برای برگزاری راهپیمائی و اجتماع باشکوه جاماندگان اربعین در سراسر کشور انجام گرفته است.

وضعیت ارسال تجهیزات مطلوب است

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور، خدمات موکب‌ها را پذیرایی و اطعام و خدمات فرهنگی و دینی، بهداشتی و درمانی و دیگر خدماتی از قبیل خیاطی، آرایشگاه و واکس‌زنی عنوان کرد.

وی از زحمات شبانه روزی ستاد اربعین کشور، سازمان حج و زیارت، و مدیران و خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان‌های کشور که تمام سعی و تلاش خود را در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و اعزام زائران  به کار گرفته اند قدردانی کرد و گفت: امسال ارسال تجهیزات و امکانات مواکب و کاپوتاژ وسائل نقلیه به صورت بسیار مطلوبی انجام گرفت.

نوشادی از خدمات و زحمات نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در راستای صدور روادید زائرین، حفظ نظم و امنیت و مدیریت ترافیک وسائل نقلیه قدر دانی کرد.

وی گفت: ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور به هیئت‌های مذهبی توصیه و تاکید کرده اند که سعی و اهتمام لازم را در راستای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب متعدد در مسیرهای و رفت و برگشت زائرین و جاده های مواصلاتی کشور و خروجی شهرها و مرزهای سه گانه داشته باشند تا خدمات رسانی و پذیرایی لازم از زائرین در مسیر رفت و برگشت صورت پذیرد.