جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر برگزار می‌شود
جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در بوشهر برگزار می‌شود

ندای استان: این جشنواره از بخش های مختلفی از جمله همایش، نمایشگاه، میز خرما، کارگاه آموزشی و تورهای گردشگری تشکیل شده است.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، قاسم قائدی در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی  خرما در بوشهر با اشاره به اینکه یکی از توانمندیهای استان بوشهر تولید و صادرات خرمای ارگانیک است، گفت: دومین جشنواره ملی خرما و صنایع وابسته با مشارکتاتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر وانجمن ملی خرما و با حضور مسئولان ملی و استانهای خرماخیز و همچنین نمایندگانی از مدیران استانهای پرمصرف خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه امسال در بوشهر برگزار میشود، این جشنواره از بخش های مختلفی از جمله همایش، نمایشگاه، میز خرما، کارگاه آموزشی و تورهای گردشگری تشکیل شده و می تواند برای فعالان حوزه نخل و خرما و علاقمندان مفید باشد.

قائدی گفت: دستگاه‌های ذیربط موظفند تعامل، همراهی و همکاری لازم با دبیرخانه اجرایی برگزاری جشنواره داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت نمایشگاه یادشده جهت معرفی خرما و محصولات جانبی آن به عنوان یکی از توانمندی های تولیدی- صادراتی استان بیان کرد: به منظور تقسیم کار و تعریف وظایف دستگاه ها و متولیان برگزاری نمایشگاه و جشنواره،کمیته های چهارگانه علمی، اجرایی- پشتیبانی، بازاریابی-سرمایهگذاری و تبلیغاتی- نمایشگاهی تعریف شده است.

 قائدی در ادامه اظهار داشت: کمیته های چهارگانه باید به سرعت تشکیل شده و فعالیت های مربوطه را آغاز نمایند تا شاهد برگزاری باشکوه این رویداد باشیم، چرا که خرما و نخل در استان بوشهر کارکردی فراتر از اقتصاد و معیشت داشته و با فرهنگ مردم بومی استان عجین است و رونق کسب و کارهای مربوط به خرما علاوه بر اثرات اقتصادی، مزایای فراوان دیگری برای استان دارد. بنابراین بر اساس تأکیدات استاندار محترم مبنی بر معرفی و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه استان، حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزاری مطلوب این جشنواره را با حساسیت رصد می کند.