کاهش اختلاف سطح دسترسی به اینترنت در شهرها و روستاهای استان
کاهش اختلاف سطح دسترسی به اینترنت در شهرها و روستاهای استان

ندای استان: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با اجرا و تکمیل طرح‌های متعدد در حوزه ارتباطات، اختلاف سطح دسترسی به اینترنت در شهرها و روستاهای استان بوشهر کاهش یافت.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، علی سملیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سطح روستاهای استان بوشهر را به صورت ویژه در دستور کار داریم و طرح‌های مهمی در این زمینه اجرایی شده است.

وی افزود: در گذشته شکاف‌هایی میان گروه‌های مختلف جامعه در دسترسی به اینترنت وجود داشت و یکی از این شکاف‌ها، فاصله میان ضریب نفوذ اینترنت در مناطق روستایی و شهری بود که امروز با راه اندازی سایت های ارائه دهنده سرویس پهن باند در روستاهای استان شاهد کاهش سطح اختلاف ارتباطی در میان شهر و روستا هستیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اضافه کرد: وقتی اینترنت پرسرعت در روستاهای استان راه‌اندازی شود، به طور قطع بر تولید ناخالص تأثیر مستقیم می‌گذارد و یکی از تأثیرات مثبت آن ایجاد اشتغال در روستاها است.

وی تاکید کرد: برای اینکه از این بستر ارتباطی ایجاد شده بخصوص در بحث اشتغالزایی استفاده شود، باید به مردم روستاها آموزش داده شود و آنها را با ظرفیت‌هایی که اینترنت می‌تواند شغل ایجاد کند، آشنا کرد.

سملیان بین کرد: از مهم‌ترین مزایای نسل چهارم شبکه‌های موبایل، پهنای باند بیشتر است که امکان انتقال فایل‌های حجیم‌تر و پرمحتواتر را در مدت زمان کمتری میسر می‌سازد، همچنین بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه که اجازه ارتباطات در لحظه را می‌دهد و بهبود عملکرد شبکه که امکان برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع را فراهم می‌سازد و دامنه کاربرد گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر خاطرنشان کرد: از جمله این کاربردها گسترش حوزه‌های کسب و کارهای الکترنیکی، آموزش، حمل و نقل، خدمات مبتنی بر مکان، سرگرمی و سلامت هستند.

وی افزود: به منظور بهبود و بروز رسانی پوشش تلفن همراه روستایی شهرستان گناوه، سایت ۴G در روستای چهاربرج توسط اپراتور دوم راه اندازی شد و در روستای محمد صالحی سایت نسل دوم همراه به ۳G ارتقا یافت و دسترسی به اینترنت سیار را در روستا محقق کرد.

وی افزود: این پروژه ها که از مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بوشهر در سال گذشته بوده است، از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شدند.