ساخت ۱۲ سد در استان بوشهر
ساخت ۱۲ سد در استان بوشهر

ندای استان:سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ۱۲ سد در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن‌ها سالانه ۵۵۳ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی ذخیره می‌شود.

به گزارش ندای استان، حسین باشی‌زادگان با اشاره به مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در بخش‌های مختلف استان بوشهر افزود: از این میزان ۱۱۴ میلیون متر مکعب آب در بخش شرب مصرف می‌شود که بخش عمده آن از استان‌های همجوار فارس و کهگیلویه و بویر احمد تامین می‌شود.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی بزرگترین مصرف کننده آب در استان بوشهر است و سالانه ۸۷۱ میلیون متر مکعب آب در این بخش مصرف می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به وجود ۱۵ هزار حلقه چاه در استان بوشهر گفت: از این میزان شش هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز است.

وی از ساخت ۱۲ سد با سرمایه‌گذاری بیش از دوهزار میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از آن‌ها سالانه ۵۵۳ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی ذخیره می‌شود.

باشی‌زادگان خاطرنشان کرد: سد دالکی با هسته آسفالتی و حجم ذخیره ۲۷۰ میلیون متر مکعب با ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار و  ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: سد دشت پلنگ از نوع خاکی و بتنی با حجم ۱۵۰ میلیون مترمکعب و سرمایه‌گذاری ۵۴۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد در دست ساخت است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر سد باغان را از دیگر سد‌های در دست ساخت عنوان کرد و افزود: این سد بتنی با حجم ۳۲ میلیون متر مکعب و اعتبار ۵۶۱ میلیارد تومان، ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به ساخت سد خاییز تنگستان گفت: این سد با پیشرفت ۳۰ درصد از نوع خاکی با هسته رسی است که دارای ۱۵.۷ میلیون متر مکعب حجم ذخیره و اعتبار ۷۰ میلیارد تومان است.

باشی‌زادگان ادامه داد: ۸ سد کوچک نیز شامل سد‌های تنگ ارم، آبپا، قیزقلعه، اخند، ارغون و سه سد دیگر در شبانکاره با حجم ۱۲ میلیون مترمکعب و اعتبار ۸۶.۳ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است.