بیش از سه تن نمک غیرمجاز در شهرستان بوشهر جمع‌آوری شد
بیش از سه تن نمک غیرمجاز در شهرستان بوشهر جمع‌آوری شد

ندای استان:رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در راستای ممنوعیت عرضه، توزیع و فروش نمک دریا، طرح ضربتی جمع‌آوری و معدوم سازی توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت بوشهر اجرا و بیش از سه تن نمک دریا معدوم جمع‌آوری شد.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی بیان داشت: با توجه به مصرف انواع نمک در آماده‌سازی غذاهای عرضه‌شده در رستوران‌ها، غذا فروشی‌ها و منازل و اهمیت و نقش تغذیه‌ای در رژیم غذایی، می‌بایست به‌طور ویژه کیفیت و فرایند مصرف آن کنترل و نظارت گردد.
وی افزود: در تابستان سال جاری در اجرای طرح ضربتی، تعداد ۲۸ نفر از بازرسین بهداشت محیط در قالب ۱۴ اکیپ از کلیه عطاری‌های واقع در سطح شهرستان بازدید و بالغ بر سه تن نمک دریا کشف، ضبط و جمع‌آوری شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: این‌گونه نمک‌ها دارای ناخالصی‌هایی مانند شن، ماسه، خاک، گچ، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و آرسنیک هستند که منجر به بروز عوارض نامطلوب در دستگاه‌های گوارشی، کلیوی، کبدی، ریوی و جلوگیری از جذب آهن می‌شوند و خطر سرطان‌زایی دارند.
مهندس فخرایی گفت: بازرسین بهداشت محیط به‌طور مستمر مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی را نظارت و کلیه اقلام مواد غذایی به ویژه نمک‌های خوراکی را بازبینی و در صورت مشاهده تخلف، محصولات فاقد مشخصه بهداشتی و غیرمجاز را جمع‌آوری و امحاء می‌نمایند و با متخلفین طبق قانون ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برخورد جدی خواهد شد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه تلفنی رسیدگی شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.