میزان بارش‌های پاییزی بوشهر در حد میانگین پیش بینی می‌شود
میزان بارش‌های پاییزی بوشهر در حد میانگین پیش بینی می‌شود

ندای استان:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: مدل‌های پیش بینی فصلی نشان می‌دهد که میزان بارش در فصل پاییز در حد میانگین خواهد بود.

به گزارش ندای استان، فرج الله شکوهی پور امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: بر اساس آخرین مدل پیش بینی فصلی که مربوط به هفته اول شهریور است، میزان بارش پاییزی در استان، در حد میانگین است.

او افزود: استان بوشهر از مهر پارسال یعنی آغاز سال آبی ۹۸-۹۷ تا کنون، ۳۶۲.۶ میلیمتر بارندگی داشته در حالی که میانگین بلند مدت ۲۶۸.۱ میلیمتر بوده و این نشان دهنده افزایش ۹۴.۵ میلیمتری و ۳۵ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین میزان بارش در سال آبی ۹۸-۹۷ با ۴۸۴ میلیمتر در دیلم به ثبت رسیده و کمترین میزان با ۲۱۷.۸ میلیمتر مربوط به شهرستان عسلویه بوده است.

شکوهی پور بیان کرد: تنها شهرستانی که میزان بارندگی آن نسبت به میانگین بلند مدتش کمتر بوده نیز عسلویه بوده است.

او گفت: میانگین بارش‌های استان بوشهر در سال ۹۷-۹۶، ۱۳۲.۶ میلیمتر بود که این میزان در سال زراعی ۹۸-۹۷ با افزایش ۲.۷ برابری رو به رو بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: نقشه‌ها نشان می‌دهد که آبان، بارندگی در استان‌های بالادست بوشهر، مانند فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از اصفهان بیش از میانگین خواهد بود که با توجه به ورود رواناب‌های این استان‌ها به استان بوشهر باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.