خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر، مصادره شود
خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر، مصادره شود

ندای استان:استاندار بوشهر با بیان اینکه سوخت شناورهای حامل کالاهای ممنوعه در استان بوشهر قطع می‌شود گفت:در این راستا خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر باید مصادره و در اختیار دستگاه‌های کاشف برای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

به گزارش ندای استان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رشادت‌ها و حماسه آفرینی رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی پرداخت و اظهار داشت: همکاری برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و فراهم شدن فضای نشاط برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در عرصه تعلیم و تربیت امری مهم و ضروری است.

وی، با قدردانی از تلاش‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در برخورد با سوداگران مرگ افزود: برخورد قاطع نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی با قاچاقچیان مواد مخدر سبب شده که آلودگی مواد مخدر در نقاط مختلف کشور و حتی در کشورهای اروپایی کاهش یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در برخورد با قاچاق مواد مخدر، ایران، هزینه‌های سنگین نیروی انسانی و مالی متحمل شده است افزود: فرهنگ سازی در آگاهی مضرات مواد افیونی مخدر باید مورد توجه قراربگیرد چراکه برخورد سخت در برخی موارد در جلوگیری از  شیوع این ناهنجاری و آسیب اجتماعی جوابگو نیست.

گراوند با تاکید بر فرهنگ سازی در آگاه سازی مضرات قلیان تصریح کرد: باید در این راستا رسانه استانی صدا و سیما باید با حضور کارشناسان آسیب‌ها و مضرات مصرف قلیان را به جامعه اطلاع رسانی کند.

وی،  استفاده قلیان در مکان‌های عمومی را سبب بدآموزی دانست و تاکید کرد: فرهنگ سازی این مهم باید مورد توجه حوزه اجتماعی، جامعه شناسی و فرهنگی قرار بگیرد و استفاده قلیان در محافل عمومی از جمله سواحل بوشهر باید جلوگیری شود.

استاندار بوشهر استفاده از قلیان را دروازه ورود به چرخه اعتیاد مواد مخدر دانست و تصریح کرد: باید مضرات و آثار ناهنجار قلیان به جامعه اطلاع رسانی شود تا نوجوانان و جوانان در این چرخه قرار نگیرند.

گراوند از اجرای طرح یاری‌گران زندگی در استان خبر داد و بیان کرد: این طرح که در سطح ملی تدوین شده باید متناسب با شرایط استان‌ها بومی سازی شود.

وی، با تاکید بر نظارت دکده‌ها و اماکن فروشگاهی در مسیر  تردد دانش آموزان و دانشجویان در جلوگیری از فروش قرص‌های روان‌گردان افزود: جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی باید از بلایا و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه داشته شوند چراکه سوداگران مرگ زمینه  اعتیاد آنان به مواد مخدر و قرص‌های روان گردان فراهم می‌کنند از این نظر باید اماکن در مسیر دانش آموزان و دانشجویان برای پیشگیری از آسیب‌ها کنترل و نظارت شود.

استاندار بوشهر، با تاکید بر استمرار مبارزه با مواد مخدر در دریا و خشکی به خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر پرداخت و گفت:همانگونه که سوخت شناورهای حامل کالاهای ممنوعه قطع می‌شود در این راستا خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر باید مصادره  و در اختیار دستگاه‌های کاشف برای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

گراوند، استفاده از ظرفیت هنرمندان در عرصه فرهنگ سازی در عرصه مبارزه با مواد مخدر را یک ضرورت دانست و افزود: باید در این حوزه از فضای مجازی و توانمندی هنرمندان استفاده کرد.