دلیل صادر نشدن حکم فرمانداری لقمان‌زاده از زبان استاندار
دلیل صادر نشدن حکم فرمانداری لقمان‌زاده از زبان استاندار

ندای استان:در حالی که نوع انتخاب فرماندار جدید دشتستان با حرف و حدیث های فراوانی در رسانه ها و فضای مجازی همراه شده، استاندار بوشهر طی سخنانی در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان دشتستان به این موضوع عکس العمل نشان داد.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند بعدازظهر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دشتستان با تسلیت ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تمام فلسفه نظام و حکومت خدمت به مردم است و ما مسئولین باید این را سرلوحه کارمان باشد تا قدر این فرصت‌ها را بدانیم.

وی افزود: اگر امروز درجایی ناکارآمدی داریم ایراد بر سیستم و ساختارها وارد است و نه بر آدم‌ها و اگر ساختار درست تعریف‌شده باشد حتماً کار درست روبه‌جلو می‌رود.

استاندار بوشهر ادامه داد: من سال‌ها سیاسی کارکرده‌ام ولی جنس من از سیاسی کاری نیست و تصمیم‌های به صورت صریح و شفاف است حتی جاهایی این شفافیت برایم هزینه داشته است.

وی در خصوص فرماندار نشدن لقمان زاده گفت: در حوزه سیاسی وزارت کشور با لابی گری‌ها توانستیم مسئولین را متقاعد بکنیم ولی در حوزه منابع انسانی با صراحت نوشتند خلاف قانون است.

گراوند بابیان اینکه یکی از شرایط فرمانداری شهرستان‌های بزرگ ۱۰ سال سابقه مدیریت میانی داشته باشد گفت: اینکه علاقه‌مند بودم از لقمان زاد استفاده بکنم ولی وی شرایط شهرستان درجه یک را نداشت؛ لقمان زاده باید در نشست تودیع و معارفه حضور پیدا می‌کرد و این کار می‌تواند به عنوان نمره منفی در کارنامه‌اش قرار بگیرد.

استاندار بوشهر بابیان اینکه در کنار امنیت، توسعه، اقتصاد برگزاری انتخابات به عنوان وظیفه اصلی ما در وزارت کشور است گفت: انتخابات آبروی کشور است و اگر شش ماه گذشته سعادت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌گذاشتند فردی خارج از استان برای فرمانداری دشتستان انتخاب می‌کردیم.

وی بابیان اینکه دولت و نظام در بحث انتخابات با هیچ‌کس تعارف ندارد اظهار داشت: متمایل به تغییر فرمانداران نبودیم ولی به دو دلیل تصمیم به تغییر گرفتیم؛ در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات باید تیم برگزاری را آماده بکنیم و نکته دوم اول مهر است.