سند تحول بنیادین منطقه “بردخون” رونمایی شد
سند تحول بنیادین منطقه “بردخون” رونمایی شد

ندای استان:در آیینی از برنامه سند تحول بنیادین منطقه بردخون شهرستان دیر رونمایی شد.

به گزارش ندای استان به نقل از فارس،حسین درتاج عصر امروز در  آیین رونمایی از برنامه سند تحول بنیادین منطقه بردخون، اظهار داشت: سند تحول بنیادین راهگشا است، اما به دلیل اینکه بسترهای لازم فراهم نبود اجرای آن مدتی به تعویق افتاد و از سال ۹۷ به صورت عملی آغاز شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه یک سوم نیروی لازم به آموزش و پرورش داده نمی‌شود، افزود: منابع مالی لازم و کافی وجود ندارد و با اینکه آموزش و پرورش، پرورش نیروی انسانی که مهم‌ترین ثروت کشور را بر عهده دارد از حمایت لازم برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد تعلیم و تربیت در کشور است که نیاز به همکاری و حمایت همه دستگاه‌ها و اقشار دارد که اگر کمک شود به انتظارات عمل می‌کنیم، زیرا کار دست‌اندرکاران آموزش و پرورش دشوار است و بدون همراهی قادر به کاری نیستند.

درتاج با اشاره به اینکه ضعف آموزش و پرورش موجب ضعف جامعه می‌شود، ابراز داشت: مهم این نیست که پزشک تحویل جامعه دهیم زیرا انتظارات خانواده‌ها این است که پزشک تحویل دهیم اما سند تحول بنیادین می‌خواهد که انسان پرورش و تحویل دهیم اما این انتظارات با اهداف متناسب نیست.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه توسعه متوازن در توزیع رشته و تحصیل دانش‌آموزان وجود ندارد، گفت: خانواده‌ها فرزندان را به سمت رشته‌هایی هدایت می‌کنند که پول در آن است اما رسالت ما رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه است و حاکمیت به این مرتبه رسیده که حمایت و کمک کند.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیران مدارس تصریح کرد: هنر ما این است که با دست خالی و بدون امکانات و تجهیزات و در سختی و مشکلات کار کنیم و خواسته‌ها و انتظارات به‌حق را عملی سازیم و با آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی مدرسه را کانون تربیت محله کنیم.

درتاج با تأکید بر ارتباط دوسویه بین مدارس و خانواده‌ها خاطرنشان کرد: داشتن سند خوب است اما اجرا و عملیاتی‌کردن آن مهم‌تر است که منطقه بردخون تاکنون در همه برنامه‌ها با همدلی  تمام اقشار پیشتاز بوده و کمترین مشکل داشته و دارای عملکرد قابل قبولی بوده است.

نباید خود را با شهرها و مناطق برخوردار مقایسه کنیم

امام جمعه بردخون  گفت: آموزش و پرورش رسالت مهمی دارد زیرا قشر عظیمی از جامعه در این دستگاه تربیت می‌شود اما آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و بدون همراهی و حمایت اولیا قادر نیست به وظیفه خود عمل کند.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی با بیان اینکه بیش از ۴۵ سال در کار تعلیم و تربیت بوده‌ام، افزود: اگر آموزش و پرورش می‌خواهد در راستای رسالت خود موفق باشد به همراهی اولیا توجه کند زیرا بدون همراهی آنان موفق نمی‌شود که باید برنامه‌ریزی کنیم تا از آغاز سال تحصیلی، اولیا همراهی و هماهنگی داشته باشند.

وی با تأکید بر نشست با اولیاء اضافه کرد: به دلیل ناهماهنگی بین آموزش و پرورش و اولیا، دستگاه تعلیم و تربیت نمی‌تواند موفق شود زیرا ثمره کار آموزش و پرورش به عنوان سرنوشت‌سازان آینده کشور هستند و این افراد در مسؤولیت‌های کلیدی قرار می‌گیرند.

رکنی‌حسینی ابراز داشت: مردم انتظار دارند فرزندان آنان در رشته‌های خاص دانشگاه‌ها پذیرفته شوند اما نباید خود را با شهرها و مناطق برخوردار مقایسه کنیم زیرا شرایط هر منطقه متفاوت است و  وضعیت یکسان نیست و نباید توقع رقابت داشته باشیم.

سند تحول بنیادین بر اساس نگرانی‌ها و دغدغه‌ها تدوین شد

دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول استان نیز گفت: سند تحول بنیادین از ابتدا تا انتها عواملی که در آموزش و پرورش مهم و سهیم هستند را تأثیرگذار می‌داند و شورای آموزش و پرورش در این زمینه نقش خاصی دارد.

کبری حسامی افزود: سند تحول بنیادین بر اساس نگرانی‌ها و دغدغه‌ها تدوین شد که باید تلاش کنیم اهداف محقق شود و در این راستا همه ارکان باید همکاری کنند تا زمینه عملیاتی‌شدن برنامه‌ها فراهم شود.

مدارس “بردخون” دغدغه چندانی برای بازگشایی ندارند

بخشدار بردخون نیز گفت: پروژه مهر با هدف برنامه‌محور‌ شدن و برگزاری باشکوه سال تحصیلی صورت می‌گیرد که برای ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش با مشارکت همه دستگاه‌ها تلاش می‌شود.

علی اخلاقی افزود: همه مدارس در آستانه سال جدید مشغول آماده‌سازی و تجهیز هستند و پروژه مهر یک نماد مدیریت و شامل سازماندهی، مدیریت و ارزشیابی است که مدیران به خوبی در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش، تعلیم است اما به تنهایی قادر به کاری نیست و با رویکرد مشارکتی زمینه تحول فراهم می‌شود که در منطقه بردخون نیز با مشارکت شهرداری، شوراها و دهیاران، مدارس دغدغه چندانی برای بازگشایی ندارند.

منطقه “بردخون” همواره بر برنامه‌محوری تأکید دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته گفت: برای تدوین برنامه سند تحول بنیادین تلاش‌های زیادی انجام شده و براساس نیازها و خواسته‌ها برنامه‌ریزی شده است.

ظهیر محمودی افزود: منطقه بردخون همواره بر برنامه‌محوری تأکید دارد و فرهنگیان و دانش‌آموزان در راستای اعتلای نظام تعلیم و تربیت گام برمی‌دارند که موفقیت‌ها و افتخارات گذشته نشان‌دهنده این تلاش و جدیت است.

به گزارش فارس، در این آیین که اعضای شورای آموزش و پرورش، مدیران مدارس و شورای معاونین اداره نیز حضور داشتند از برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطقه بردخون رونمایی شد.