کلاس‌های دو زبانه در ۵ منطقه آموزشی استان برگزار می‌شود
کلاس‌های دو زبانه در ۵ منطقه آموزشی استان برگزار می‌شود

ندای استان:معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کلاس‌های دو زبانه در پنج منطقه آموزشی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، محمود قاسمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کلاس‌های دو زبانه در پنج منطقه آموزشی استان، اظهار داشت: شهرستان های عسلویه، کنگان، بوشهر، دشتی و دشتستان با توجه به اینکه بعضی از نوآموزان دارای گویش های غیر فارسی هستند مجری طرح آموزش دو زبانه در استان بوده اند.

وی از اجرای یک ماهه کلاس های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه در استان خبر داد و افزود: این طرح آموزشی با شرکت ۷۸۴  نوآموز استان اجرایی شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر، شرکت نوآموزان در این طرح را منوط به عدم شرکت آن ها در دوره پیش دبستانی دانست و گفت: کلاس های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه شامل نوآموزانی می شود که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ موفق به حضور در کلاس های یکساله دوره پیش دبستانی نشده اند و مهر سال جاری نیز باید در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل شوند.

قاسمی تصریح کرد: نوآموزان دارای گویش های غیر فارسی که در مناطق روستایی ساکن هستند به دلیل پراکندگی و کمبود جمعیت بهره ای از دوره پیش دبستانی نخواهند برد و همین موضوع زمینه ساز عقب افتادگی این نوآموزان از دیگر همسالان خود می شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه نقطه عطفی برای این نوآموزان دارای شرایط خاص است و عقب افتادگی این نوآموزان را جبران می کند و عدالت آموزشی را در بین همه نوآموزان آماده ورود به مدرسه را تامین می‌کند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره اول و پیش دبستانی نیز اظهار داشت: با توجه به اهمیت برگزاری این طرح، از روند برگزاری کلاس‌های آمادگی یک ماهه نوآموزان دوزبانه بازدید شد.

یوسف رازقی افزود: مهمترین اهداف این طرح توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده نمودن نوآموزان برای ورود به دبستان، توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان خواهد بود.