۲۲۲ رتبه سه رقمی در آزمون سراسری توسط بوشهری ها کسب شد+سهم شهرستانها
۲۲۲ رتبه سه رقمی در آزمون سراسری توسط بوشهری ها کسب شد+سهم شهرستانها

ندای استان:درتاج گفت:۱۲۷ پسر و ۹۵ دختر موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار در استان شده اند.

به گزارش ندای استان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال ۱۳۹۶ استان موفق به کسب ۱۸۱ رتبه زیر هزار در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شد، در سال ۱۳۹۷ نیز این آمار به ۲۱۱ رتبه زیر هزار رسید که امسال نیز شاهد افزایش تعداد رتبه‌های زیر هزار به ۲۲۲ رتبه هستیم.

حسین درتاج با اشاره به اینکه بیشترین توفیق در رتبه‌های زیر هزار آزمون سراسری امسال مربوط به گروه آزمایشی ریاضی بوده است، افزود: دانش آموزان استان ۶۰ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی ریاضی، ۵۵ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی زبان، ۴۶ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی تجربی، ۴۵ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی هنر و ۱۶ رتبه زیر هزار در گروه آزمایشی علوم انسانی را کسب کردند.

او به تفکیک جنسیت رتبه‌های زیرهزار دانش آموزان استان پرداخت و بیان کرد: ۱۲۷ پسر و ۹۵ دختر موفق به کسب رتبه‌های زیر هزار در استان شده اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه این اداره کل به آمار کامل و دقیق دستری ندارد و سازمان سنجش آموزش کشور هم آمار رسمی در این زمینه منتشر نکرده است، احتمال اینکه این تعداد افزایش یابد، بسیار زیاد است.

درتاج گفت: تاکنون دانش آموزان شهرستان بوشهر با ۷۷ رتبه زیر هزار و شهرستان دشتستان با ۵۲ رتبه زیر هزار بیشترین توفیق را در این زمینه داشته اند.

او افزود: شهرستان دشتی ۲۸ رتبه زیر هزار، جم ۱۷ رتبه، دیر ۱۵ رتبه، کنگان ۱۲ رتبه، گناوه ۱۲ رتبه، تنگستان ۴ رتبه، کاکی، شبانکاره، آبپخش، سعدآباد و دلوار نیز هر کدام یک رتبه زیر هزار را در کنکور امسال داشته‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی ریاضی، مربوط به فاطمه زارعی با رتبه یک در سهمیه از بوشهر، محمد مددی با رتبه ۹ از دشتستان و یاسمن شیرکانی با رتبه ۱۱ از بوشهر بوده است.

درتاج گفت: در گروه آزمایشی تجربی نیز اصغر قائدی با رتبه ۹ از دشتی، هومان حاجیونی با رتبه ۴۰ از بوشهر و محدثه اسماعیل پور با رتبه ۴۷ از دشتستان بهترین نتیجه را در آزمون سراسری داشته‌اند.

او ادامه داد: در گروه آزمایشی علوم انسانی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در آزمون سراسری را فاطمه گزدرازی با رتبه ۸۳ از بوشهر، فاطمه زنده بودی با رتبه ۱۰۰ از بوشهر و رضا اسدی با رتبه ۳۰۱ از دشتی به دست آوردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در گروه آزمایشی زبان را هم اصغر قائدی با رتبه یک از دشتی، سمیرا حاجی زاده با رتبه ۱۳ از بوشهر وعادل حیدری با رتبه ۲۸ از بوشهر کسب کردند.

درتاج تاکید کرد: در گروه آزمایشی هنر نیز بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان مربوط به اصغر قائدی با رتبه ۲ از دشتی، محدثه اسماعیل پور با رتبه ۱۵ از دشتستان و آناهیتا باغبانی با رتبه ۱۷ از دشتی بوده است.

او با اشاره به تداوم روند صعودی رتبه‌های سه رقمی داوطلبان بوشهری در آزمون سراسری، گفت: با وجود وقفه در تامین اعتبارات طرح تقویت بنیه علمی و محدود شدن اجرای آن فقط به نقاط روستایی، آمار زیر هزار استان در آزمون سراسری با این افزایش روبه‌رو بوده است.