نیاز مداوم بیماران بوشهری به تزریق خون
نیاز مداوم بیماران بوشهری به تزریق خون

ندای استان:مدیرکل انتقال خون بوشهر عنوان کرد: از آنجا که در بوشهر بیمارانی داریم که به طور مکرر به تزریق خون احتیاج دارند پس نیاز به خون و فرآورده های خونی همواره احساس می شود.

به گزارش ندای استان،نرگس عبیدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه بوشهر، اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۰۳ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳۰ نفر موفق به اهدای خون، پلاکت و پلاسما شدند.
وی افزود: میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یا کاهش نداشته است.
مدیرکل انتقال خون بوشهر در خصوص سلامت خون های اهدایی گفت: آزمایشات هپاتیت، ایدز، سفلیس، و آزمایش گروه بندی خون بر روی خون های اهدایی انجام می شود و در صورتی که جواب آزمایشات منفی باشد سلامت خون تایید می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: از آنجا که در بوشهر بیمارانی داریم که به طور مکرر نیاز به تزریق خون دارند پس نیاز به خون و فرآورده های خونی همواره احساس می شود، لذا اهدا کنندگان با اهدای خون مستمر ضمن ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه، به این بیماران زندگی دهند.
عبیدی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی و یا سرطان مرتبا به خون احتیاج دارند، تاکید کرد: به دلیل نیاز این بیماران از مردم و شهروندان عزیز درخواست دارم که به صورت مستمر و مداوم به پایگاه های تعیین شده به منظور اهدای خون مراجعه نمایند.
وی بیان کرد: اگر فرد یا افرادی به هر دلیل توانایی اهدای خون را ندارند مبلغ فرهنگ اهدای خون برای تشویق جامعه به این کار معنوی و بزرگ باشند.