نماز ظهر عاشورا در شهرها و روستاهای استان اقامه شد
نماز ظهر عاشورا در شهرها و روستاهای استان اقامه شد

ندای استان:عزاداران حسینی در سراسر استان بوشهر ظهر امروز پس از برگزاری مجالس عزاداری ، به یاد آخرین نماز ابا عبدالله الحسین(ع)، در نماز جماعت ظهر عاشورا شرکت کردند.

به گزارش ندای استان، عزاداران حسینی در سراسر استان بوشهر ظهر امروز پس از برگزاری مجالس عزاداری ، به یاد آخرین نماز ابا عبدالله الحسین(ع)، در نماز جماعت ظهر عاشورا شرکت کردند.

بسیاری از هیأت‌های زنجیرزنی  و سینه‌زنی که صبح امروز  با حضور در میادین و خیابان‌های شهرهای مختلف استان در رثای سید و سالار شهیدان به عزاداری پرداخته بودند، همزمان با نوای ملکوتی اذان با حضور در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا  نماز جماعت ظهر عاشورا  را در صفوف منظم و منسجم برگزار کردند تا پایبندی خود به یکی از فلسفه‌های نهضت عاشورا را نشان داده باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) برپایی نماز و امر به معروف  و نهی از منکر در جامعه بوده است.

حجت‌الاسلام عباس خرسند افزود: ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) عصر تاسوعا از دشمن یک شب مهلت گرفت تا خود و یارانش نماز و قرآن بخوانند و با خدای خود راز و نیاز کنند  و این جاست که اهمیت نماز در قیام حسینی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بعد از اقامه نمازجماعت ظهر عاشورا به شهادت رسیدند، ادامه داد:  خوشبختانه  اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در بین عزاداران حسینی در استان بوشهر نهادینه شده است و امروز این فریضه الهی در شهرها و روستاهای مختلف استان برگزار شد.

این مسؤول با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، یادآور شد: یکی از مهمترین معروف‌ها  در جامعه اقامه نماز است.

خرسند گفت: امسال چندین نشست هماهنگی به منظور اقامه هرچه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا با دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم و علاوه بر توزیع پوستر، از طرق صدا و سیمای استان بوشهر تیزر نماز ظهر عاشورا نیز پخش شد.