سرانه فضاهای آموزشی و رفاهی در شهر عالیشهر افزایش می‌یابد
سرانه فضاهای آموزشی و رفاهی در شهر عالیشهر افزایش می‌یابد

ندای استان:مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بوشهر با تاکید بر افزایش سرانه فضاهی آموزشی این شهر و تخصیص اعتبارات لازم گفت:پروژه‌های مدرسه‌سازی در عالیشهر در حال اجراء است که با تکمیل آنها سرانه فضای آموزشی در این شهر افزایش می‌یابد.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، علی مقاتلی صبح امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های زیرساختی در عالیشهر بوشهر با بیان اینکه  این شهر برای سرریز جمعیت مرکز استان بوشهر ایجاد شد اظهار داشت:اکنون جمعیت عالیشهربوشهر ۲۵ هزار نفر است که برای توسعه زیرساخت‌های آن اقدامات مهم و موثری انجام شده است.

وی از افزایش سرانه فضای آموزشی در عالیشهر خبر داد و بیان کرد: تا دو سال پیش به ازاء هر دانش آموز، ۲٫۵ متر  سرانه فضای آموزشی بود که با برنامه ریزی انجام شده از منابع داخلی و استانی ساخت پروژه‌ فضاهای آموزشی مورد توجه قرار گرفت که انتظار می‌رود که این سرانه  به ۴٫۵ متر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با اشاره به ساخت هنرستان ۱۲ کلاسه خاطر نشان کرد: هنرستان ۱۲ کلاسه شهید خسرو دروازه‌بان در فاز ۴  شهر عالیشهر با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی رو به پایان است.

مقاتلی ضمن اشاره به ساخت ۳ مدرسه دیگر در مقاطع دبستان و متوسطه اول در فازهای ۲ و ۳  شهر عالیشهر بوشهر بیان کرد: از آنجایی که ساخت و احداث مدارس از وظایف ذاتی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر نمی‌باشد ولی به سبب کمبود و تامین فضای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان و رسیدن به  میانگین سرانه آموزشی استان بوشهر، هنرستان۱۲ کلاسه ویژه دانش آموزان و کار آموزان فنی احداث و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ساختمان مدرسه تکمیل و محوطه آن در حال آسفالت می‌باشد خاطر نشان کرد: این هنرستان در زمینی به مساحت  ۳ هزار و ۵۰۰ متر و با زیر بنای ۲ هزار و ۵۰۰  متر در ۳ طبقه و با مشارکت ۵۰ درصدی استان بوشهر در تکمیل بنا احداث شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهرتصریح کرد: این پروژه با تعداد ۱۲ کلاس در هرطبقه و با امکاناتی نظیز ۳ کارگاه آموزشی، ۳آزمایشگاه و یک سالن امتحانات به مساحت ۳۰۰ متر طراحی و ساخته شده است.

مقاتلی از آغاز ساخت مرکز جامع بهداشتی و درمانی عالیشهر خبر داد و تصریح کرد: این مرکز با اعتبار ۵۱ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع در حال ساخت است که  دارای ۲۰ تخت بیمارستانی است.