۵۰۰ بوشهری عضو پیوندی گرفتند/کشاورزی که ناجی شد
۵۰۰ بوشهری عضو پیوندی گرفتند/کشاورزی که ناجی شد

ندای استان:باقری گفت: استان بوشهر باتوجه به اینکه فرایند عمل آنها در خارج از این استان صورت می گیرد آمار دقیق از آن وجود ندارد.

به گزارش ندای استان،مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:تاکنون ۵۰۰ بیمار بوشهری دریافت عضو داشتند که از این شمار ۴۵۰ مورد آن مربوط به بیماران مرگ مغزی و مابقی به صورت اهدا عضو توسط افراد سالم صورت گرفته است.

وی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ارتباط با افراد نیازمند پیوند عضو (قلب، کبد، روده و سایر) استان بوشهر باتوجه به اینکه فرایند عمل آنها در خارج از این استان  صورت می گیرد آمار دقیق از آن وجود ندارد.

علیرضا باقری با اشاره به دوازدهمین پیوند عضو استان بوشهر در سال ۹۸ بیان کرد:  این اهدا عضو  توسط خانواده کشاورز دشتستانی (شهر وحدتیه) زنده یاد حسین صابری با اهدا کبد صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۱۵ شهریورماه جاری زنده یاد حسین صابری بر اثر سقوط از نخل در شهر وحدتیه دچار آسیب شدید مغزی و در نهایت مرگ مغزی شد.

باقری یادآور شد: مرگ مغزی زنده‌یاد حسین صابری پدری ۶۷ ساله ساکن وحدتیه، پس از انجام چندین مرحله آزمایش و معاینات پزشکی به تایید پزشکان معتمد وزارت بهداشت و پزشکی قانونی رسید.

وی ادامه داد: بعد از محرز شدن مرگ مغزی با رضایت خانواده نوع‌دوست صابری و زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی بیمارستان شهید گنجی برازجان و تیم اهدای عضو، دوازدهمین برداشت عضو در ۱۷ شهریورماه سال جاری در بیمارستان شهید

گنجی برازجان انجام شد.

باقری اضافه کرد: کبد اهدایی این پدر کشاورز پس از برداشت برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز منتقل شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بخش الحاقی توسعه اورژانس بیمارستان شهدای خلیج فارس  در شرف اتمام است برنامه ریزی شده تا  بتوانیم یک واحد پیوند حداقل کلیه راه اندازی شود که  لازمه آن نیروی متخصص انسانی و مقیم است که در دسترس باشد.

وی افزود: توجه به آموزش نیروی انسانی کافی در این  زمینه بصورت جدی تا محقق شدن آن در زمینه پیوند کلیه دنبال خواهد شد.

باقری تاکید کرد: بحث فرهنگ و ترویج  اهدای عضو که به نجات خیلی  از خانواده ها کمک می کند در جامعه ضرورت دارد و همگان باید به نوبه خود در تحقق این مهم کمک کنند.