افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی بومی استان نسبت به سال قبل
افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی بومی استان نسبت به سال قبل

ندای استان:معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ۵ دانشکده و ۳۵ رشته مقطع تحصیلی به استقبال سال جدید تحصیلی می‌رود.

به گزارش ندای استان،دکتر صمد اکبر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا در بوشهر گفت: در حال حاضر ۲ هزار و صد و بیست شش دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت و تغذیه به تحصیل می‌پردازند.
دکتر اکبر زاده عنوان داشت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مقاطع تحصیلی کاردانی با یک‌رشته، کارشناسی با ۱۶ رشته، کارشناسی ارشد با ۱۰ رشته، دکتری حرفه‌ای با ۲ رشته، دکتری تخصصی با ۴ رشته و دکتری پژوهشی با ۲ رشته به تحصیل اشتغال دارند.
وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای شروع سال تحصیلی جدید افزود: بر اساس اعلام سازمان سنجش در مهرماه سال جاری پذیرای ۳۷۰ دانشجوی جدیدالورود هستیم.
افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی بومی استان نسبت به سال قبل
دکتر اکبر زاده با تشریح برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تأمین نیروی انسانی موردنیاز استان خاطرنشان کرد: سهمیه پذیرش دانشجویان بومی استان بوشهر نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده است.
وی گفت: با توجه به سهمیه اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش رشته‌های پزشکی و پرستاری به ترتیب با تعداد ۶۴ و ۵۵ دانشجو بیشترین پذیرش را نسبت به سایر رشته‌های دانشگاه به خود اختصاص داده‌اند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: زمان نام‌نویسی از دانشجویان جدیدالورود بر اساس اعلام سازمان سنجش در هفته آخر شهریورماه صورت خواهد گرفت.
دکتر اکبر زاده تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی‌شده نام‌نویسی از دانشجویان جدید پس از اعلام سازمان سنجش از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نشانی Bpums.Ac.Ir اعلام می‌شود.
وی عنوان داشت: تلاش همکارانم در مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه در طول تعطیلات تابستان این بوده است که با فراهم نمودن امکانات و زیرساخت‌های آموزشی لازم زمینه تحصیل و آموزش باکیفیت را برای تمامی دانشجویان فراهم آورند.