۱۲ تعاونی برتر استان بوشهر معرفی شدند+اسامی و تصویر
۱۲ تعاونی برتر استان بوشهر معرفی شدند+اسامی و تصویر

ندای استان:در آیینی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ تعاونی برتر استان بوشهر در شاخص‌های صادرات، اشتغال و نوآوری تجلیل شدند.

به گزارش ندای استان، سعید زرین‌فر در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان بوشهر با تاکید بر توجه به فرهنگ تعاونی اظهار داشت: تعاونی در جامعه در بخش‌های مختلف از جایگاه ولایی برخوردار است که توجه به این بخش مشکلات جامعه در بخش اشتغال، تولید و کارآفرینی برطرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن و ایجاد تحریم‌های ظالمانه خاطر نشان کرد: برای گذر از این شرایط و جنگ اقتصادی تقویت تعاونی‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

زرین‌فر با اشاره به فعال بودن ۳۰۰۰ تعاونی در استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در بخش تعاون دارای قابلیت بالایی است که لازم است این بخش تقویت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر هم  گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ شرکت در چهاردهمین جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر استان بوشهر اطلاعات را خود را در سامانه ثبت کردند که نوآوری، اشتغال، صادرات و بکارگیری طرح‌های دانش بنیان از ملاک‌های اصلی در انتخاب تعاونی‌های برتر استان بوشهر بوده است.

حمیدرضا پناه افزود: در این استان سه هزار و ۹۲ تعاونی در ۱۴ رشته و ۱۱۰ گرایش فعالیت دارند که به ترتیب بیشترین تعداد مربوط به بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و حمل و نقل که در زمینه تامین نیاز مصرف کنندگان، تولید کنندگان، اصناف، توزیعی، مسکن، معدن فعال هستند.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با تاکید بر توجه به صادرات تعاونی‌ها  خاطر نشان کرد: بخش تعاون باید به برون‌گرایی و استفاده از بازارهای بین المللی اهتمام جدی داشته باشد و در این زمینه کشورهای همسایه بویژه حوزه خلیج فارس در اولویت قرار دهد.

علی سرزعیم افزود:برای افزایش سهم ایران از بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس باید بیش از پیش فراهم شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط ایجاد تعاونی‌های متشکل و راه‌اندازی دفترهای بازاریابی بین المللی حائز اهمیت ویژه است زیرا بازاریابی بین المللی شرایط دشوار و خاص خود را دارد که تعاونی‌ها بصورت تک به تک شاید نتوانند از عهده آن برآیند.

در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان بوشهر ۱۲ تعاونی این استان در شاخص‌های صادرات، اشتغال و نوآوری تجلیل شدند.

اسامی تعاونی های برتر به شرح ذیل است:

محمد محمد زاده:مدیرعامل مصرف و خدمات مجتمع گاز پارس جنوبی(عسلویه)

طیبه گزدرازی اصل:مدیرعامل صنایع دستی نقش آفرینان دشتستان(دشتستان)

محمد صادق احمدی:مدیرعامل فرآورده های نفتی مشعل خلیج فارس(بوشهر)

حسین طهماسبی:مدیرعامل نان صنعتی گروه ۱۶۸۱(کنگان)

هماتاج حیدری:مدیرعامل نقشین قشقایی جهان نما(بوشهر)

طیبه گزدرازی اصل:مدیرعامل:اتحادیه شرکتهای تعاونی صنایع دستی نقش مهر بوشهر(بوشهر)

طیبه احمد پیری:مدیرعامل کشت و صنعت پاسارگارد تنگستان(تنگستان)

عبدالحسین خدری:مدیرعامل بندرساران گناوه(گناوه)

نصرت صفری مدیرعامل شرکت تعاونی مشتاقان هنر(کنگان)

مریم بهرامی کشکولی:مدیرعامل نگار پود جنوب(جم)

افشان نعمتی:مدیرعامل تعاونی داده کاوان تنگستان(تنگستان)

فاطمه خسروخواه:مدیرعامل تعاونی لیان گستر سبز آباد (تنگستان)