شهر‌های گناوه و دشتستان بیشترین وقوع جرم/سرقت‌های خرد عمدتا در بازار طلا فروشی‌ها و منازل
شهر‌های گناوه و دشتستان بیشترین وقوع جرم/سرقت‌های خرد عمدتا در بازار طلا فروشی‌ها و منازل

ندای استان:گشتاسبی گفت:در شهر‌های گناوه و دشتستان بیشترین وقوع جرم گزارش شده است که از عمده‌ترین آن عدم وجود پارکینگ مشخص برای پارک خودرو‌ها است.

به گزارش ندای استان،الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر ، در خصوص بررسی آمار سرقت در این استان اظهار داشت: ۱۰ اتهام اول استان را بیشترین پرونده‌های کیفری که سرقت مستوجب تعزیر می‌باشند تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: سرقت‌های باندی و خشن در سطح استان بوشهر به ندرت وجود دارد و سرقت‌های خرد که امنیت جامعه را به خطر انداخته را بیشتر مورد بررسی قرار داده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در خصوص خرید و فروش اموال مسروقه بیان کرد: وجود بازار‌های خرید این اموال سرقتی خود باعث بروز و ایجاد و تشدید سرقت می‌شود که شامل اقلام وسایل منزل، قطعات خودرو و… که با نظارت دستگاه‌های مرتبط می‌توان پیشگیری و حتی از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: سرقت‌های خرد عمدتا در حوزه بازار طلا فروشی‌ها و منازل صورت میگیرد و در زمینه اتهامات بعد از سرقت، موضوع امنیت شهروندان و هموطنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: طرح‌های ضربتی در برخورد با سرقت و جرم‌ها در دو بخش استانی و شهری اجرایی خواهد شد.

شهر‌های گناوه و دشتستان بیشترین وقوع جرم گزارش شده است

وی با بیان اینکه در کل نسبت به سال گذشته در آمار سرقت‌ها ۱۷ درصد کاهش داشته ایم افزود: در شهر بوشهر ۹۳ درصد در بحث کشفیات داشته ایم و در این ۵ ماه ابتدای سالجاری در شهر بوشهر ۲۵ نفر دستگیر شدند و تعدادی از اموال به صاحبشان برگردانده شدند.

گشتاسبی بیان کرد: در زمینه کیف قاپی ۶۰ درصد کاهش وقوع جرم داشته‌ایم که در کل جرائم استان ۱۷ درصد کاهش وقوع جرم داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در بحث ساماندهی پارکینگ‌های عمومی خودرو در استان اظهار داشت: در بحث ساماندهی پارکینگ‌های عمومی که باعث بروز و وقوع سرقت از قطعات داخل خودرو شده است، باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در شهر‌های گناوه و دشتستان بیشترین وقوع جرم گزارش شده است که از عمده‌ترین آن عدم وجود پارکینگ مشخص برای پارک خودرو‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر از عمده جرائم فضای مجازی در ۵ ماه ابتدای سال‌ جاری را ۸۳ درصد جرائم سایبری شامل برداشت‌های غیرمجاز بانکی و کلاهبرداری برشمرد.

گشتاسبی در حوزه جرائم سایبری بیان داشت: درصد بالایی از برداشت‌های اینترنتی توسط سایت‌های واسط و حتی درگاه‌های جعلی پرداخت، فیشینگ و … اتفاق می‌افتد.

وی در بحث رمز دوم یکبار مصرف گفت: از خرداد ماه سال جاری سعی در فعال سازی رمز پویا به جای رمز ایستا جهت کاهش وقوع جرم و استفاده از رمز دوم حساب‌ها انجام داده‌ایم.

 

منبع:میزان