پزشکان کارتخوان نصب نکنند درآمد آنها به‌عنوان جریمه مطالبه می‌شود/رقم پرداختی به حساب شهرداری ها+جزئیات
پزشکان کارتخوان نصب نکنند درآمد آنها به‌عنوان جریمه مطالبه می‌شود/رقم پرداختی به حساب شهرداری ها+جزئیات

ندای استان:احمد پری گفت:درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان بوشهر امسال تاکنون محقق شده که نشان از همکاری بنگاه‌های اقتصادی، خدماتی، تولیدی ومودیان است.

به گزارش ندای استان،غلامرضا احمدپری از بخشودگی جرایم بدهی مالیاتی خبر داد و اظهار داشت: در راستای رونق تولید و حمایت از فعالان این عرصه مودیان مالیاتی خوش حساب مشمول بخشش جرایم مالیاتی می‌شوند.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه جرایم بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی تا ۳۰ مهرماه در صورت پرداخت مانده بدهی۱۰۰ درصد مشمول تخفیف می‌شود گفت: آخرین فرصت بهره‌مندی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی قابل بخشش، امسال است و این امکان در سال آینده فراهم نمی‌شود.

وی، با بیان اینکه این بخشودگی برای سایر مودیان مالیاتی اعمال می‌شود گفت: در استان بوشهر ۵۳ هزار بنگاه اقتصادی و خدماتی دارای پرونده مالیاتی هستند که امسال ۴۳ هزار مودی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه داده‌اند.

احمدپری از وصول ۱۰۰ درصدی درآمدهای مصوب مالیاتی در ۵ ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان بوشهر امسال تاکنون محقق شده که نشان از همکاری بنگاه‌های اقتصادی، خدماتی، تولیدی ومودیان است.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه منطقه پارس جنوبی نقش مهم و تاثیرگذاری در درآمدهای مالیاتی استان بوشهر دارد تصریح کرد: صنایع پارس جنوبی به ویژه شرکت‌های پتروشیمی در تحقق درآمدهای مالیاتی استان بوشهر نقش مهمی دارند به‌گونه‌ای که ۸۵ درصد این درآمدها از این محل وصول می‌‌شود.

میزان پرداختی به شهرداری ها و دهیاری ها

وی، مهلت پزشکان برای نصب کارتخوان را ۱۵ شهریوردانست و افزود: اگر پزشکان در فرصت باقی مانده برای نصب کارتخوان ثبت نام نکنند ۲ درصد از درآمد آنها به‌عنوان جریمه عدم تمکین قانون مطالبه می‌شود.

احمدپری، با بیان اینکه زمان ثبت نام  پزشکان برای نصب کارتخوان تا ۱۵ شهریور است گفت: پزشکانی که موظف به نصب کارتخوان شده‌اند از اول مهرماه باید از این سامانه در مطب‌ها استفاده کنند.

مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهر  به پرداخت اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: در ۵ ماه نخست امسال ۲۶۵ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمران شهری و روستایی واریز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و ۸۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان بوشهر واریز شده است تصریح کرد: بیشتر اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری بوشهر به میزان ۴۷٫۵ میلیارد تومان واریز شده است.

احمدپری، بیان کرد: در مدت یاد شده ۲۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری برازجان، ۱۵٫۸ میلیارد به شهرداری گناوه، ۱۳٫۳ میلیارد به حساب شهرداری کنگان، ۳٫۹ میلیارد به شهرداری عسلویه، ۸٫۶ میلیارد تومان شهرداری خورموج و به دیگر شهرداری‌ها بر اساس نرم جمعیت توزیع شده است.

 

منبع:تسنیم