بهره‌برداری از ۱۲۶ پروژه عمران شهری استان
بهره‌برداری از ۱۲۶ پروژه عمران شهری استان

ندای استان:مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهر از افتتاح ۱۲۶ پروژه عمران شهری با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش ندای استان،حمید بردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۳۲ شهرداری استان پروژه عمرانی قابل افتتاح داشته‌اند اظهار داشت: در مجموع ۱۲۶ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در شهرداری‌های استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی شهرداری‌ها و ارزش افزوده بوده که ماهانه به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: متوسط مدت اجرای پروژه های شهرداری‌های استان بوشهر هشت ماه است.

وی ادامه داد: سهمیه قیر رایگان اختصاص یافته به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان در سال ۹۶ مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال و در سال ۹۷ نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

بردستانی افزود: از ویژگی‌های پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها می‌توان به پروژه‌های زیرساختی و در راستای آماده سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مثل پارک‌های ساحلی و هتل که در حال فراخوان جذب سرمایه گذار است اشاره کرد.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد:‌برخی پروژه‌ها در راستای بهبود ترافیک و حمل و نقل شهری مثل خیابان سازی‌ها و آسفالت کوچه و معابر، احداث میدان‌ها اجرا شده است.

وی بیان کرد: ارتقای بهداشت محیط زیست شهری مثل احداث سرویس‌های بهداشتی، پسماند و تفکیک از مبدا، دفع و دفن بهداشتی زباله های عادی و عفونی شهری و خرید ماشین آلات پسماند و حمل زباله از دیگر اهداف اجرای این پروژه‌ها است.

بردستانی بر تقویت حوزه مدیریت بحران شهری مثل تجهیز بخش آتش نشانی و خرید ماشین آلات مرتبط و همچنین احداث ایستگاه های جدید تاکید کرد و ادامه داد: بهبود سیما و منظر شهری بویژه ورودی ۱۳ شهر استان که بیشترین تردد دارند از دیگر اهداف این پروژه‌ها بوده است.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: برخی پروژه‌ها در راستای توسعه فضاهای تفریحی مثل احداث پارک و بوستان‌های محله ای و بزرگ ورودی شهرها، نوسازی و استاندارد سازی وسایل پارک‌ها اجرا شده است.