جمع‌آوری بیش از ۱۸۰ کارتون آدامس P.K تاریخ گذشته در گناوه
جمع‌آوری بیش از ۱۸۰ کارتون آدامس P.K تاریخ گذشته در گناوه

ندای استان:رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در پی طرح تشدید نظارت بر مواد غذایی تعداد یک‌صد و هشتادویک کارتن آدامس P.K تاریخ گذشته در شهر گناوه جمع‌آوری شد.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، مهندس محمد بازیاری اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در طرح تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی در شهر گناوه تعداد ۱۸۱ کارتون آدامس P.K تاریخ گذشته به ارزش دو هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در یکی از انبارهای نگهداری مواد غذایی در سطح شهر جمع‌آوری کردند. بازیاری افزود: بازرسی از اماکن عرضه و نگهداری مواد غذایی به صورت مرتب توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه انجام می‌گیرد، در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا و حساسیت بر نحوه نگهداری مواد غذایی این بازرسی‌ها تشدید شده است. رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه از مردم خواست در هنگام خرید حتماً به تاریخ انقضای درج‌شده بر روی کالا و نحوه نگهداری کالا در محل فروش توجه کنند و گفت: حساسیت مردم بر روی نکات بهداشتی منجر به حفظ سلامتی و رعایت بیشتر بهداشت توسط فروشندگان می‌شود.

به فروشندگان دوره‌گرد عرضه غذای گرم اخطاریه داده شد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: به فروشندگان دوره‌گرد عرضه‌کننده غذای گرم اخطاریه داده شد تا از عرضه غذای گرم در سطح شهر پرهیز کنند. محمد بازیاری اظهار داشت: طبخ غذای گرم باید در شرایط مناسب بهداشتی انجام شود، مکان آشپزخانه معلوم و قابل بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط باشد، عرضه‌کننده باید دارای کارت بهداشتی بوده و مکان فروش ثابت و دارای شرایط فیزیکی و دمایی مطلوب باشد. وی افزود: احتمال فاسدشدن غذای گرم در هوای گرم تابستان بیشتر است، در صورت مصرف این غذاها توسط مردم احتمال مسمومیت شدید وجود دارد. بازیاری توصیه کرد: مردم از خرید این‌گونه غذاها جدا خودداری کنند، در صورت مشاهده این موارد با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند تا بازرسان بهداشت محیط در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.