لوازم‌التحریر غیر استاندارد به کودکان صدمه می زند
لوازم‌التحریر غیر استاندارد به کودکان صدمه می زند

ندای استان:با توجه به نزدیک بودن ایام بازگشایی مدارس، خانواده‌ها باید از خرید لوازم التحریر غیر استاندارد که به کودکان صدمه وارد می‌کند، پرهیز کنند.

به گزارش ندای استان،رئیس اداره استاندارد گناوه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: والدین در خرید لوازم تحریر فرزندان خود دقت کافی کنند تا  از بروز مشکلات جدی برای آنها جلوگیری شود.

قدرت الله شاهین زاده افزود: باتوجه به اینکه کودکان  نسبت به بزرگسالان از پوست، ریه و ویژگی‌های فیزیکی حساس‌تری برخوردارند و توجه به سلامتی و ‏ایمنی بدن آنها، دارای اهمیت بسیار زیادی است باید نوشت افزاری را انتخاب و خرید کنند که متناسب با سن آنان بوده و کیفیت مناسب داشته باشد.‏
وی اظهار داشت:  نوشت افزار با کیفیت و معتبر از برندهای مرغوب،  مواد اولیه بسیار خوب و با کیفیت ساخته شده و از ‏هیچگونه مواد شیمیایی مضری در آنها استفاده نمی‌شود.

رئیس اداره استاندارد گناوه گفت: نوشت افزار با کیفیت در صورت لمس یا تماس بدنه و جوهرشان با پوست بدن، هیچ گونه ‏حساسیت و بیماری  برای افراد بویژه کودکان بوجود نمی‌آورد و بوی تولید شده از جوهر و یا متریال استفاده شده در سایر محصولات، ریه‌‏های آنها را آزار نمی‌دهد.‏

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در بازار برخی از تولیدکنندگان دست به طراحی و تولید لوازم التحریر ‏متنوع مخصوص کودکان زده‌اند باید والدین در خرید دقت کنند.