خانه مطبوعات استان صاحب مکان می‌شود/رشد قارچ گونه سایت های خبری همزمان با انتخابات
خانه مطبوعات استان صاحب مکان می‌شود/رشد قارچ گونه سایت های خبری همزمان با انتخابات

کرمپور گفت: البته با حمایت استانداری بودجه و اعتباری برای رهن فضایی برای خانه مطبوعات تخصیص یافته که همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار افتتاح می شود.

به گزارش ندای استان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز سه شنبه در نشست با مدیران پایگاه های خبری استان بوشهرافزود: در بازدیدهایی که از بافت تاریخی استان انجام شده تلاش می شود مکانی ثابت برای خانه مطبوعات بوشهر درنظر گرفته شود.

وی بیان کرد: البته با حمایت استانداری بودجه و اعتباری برای رهن فضایی برای خانه مطبوعات تخصیص یافته که همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار افتتاح می شود.

توزیع آگهی ها در سال ۹۸ یارانه ای برای پایگاه های خبری

کرمپور درخصوص رشد قارچ گونه سایت های خبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی با هدف تخریب و یا تبلیغ برای فرد خاصی گفت: مرجع اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نظارت پروانه دار بودن رسانه هایی است که از هیات نظارت برمطبوعات و رسانه ها مجوز دارند و ما هیچ دستورالعملی برای ورود و مواجهه با پایگاه های خبری بدون مجوز نداریم.

وی ادامه داد: برهمین اساس پلیس فتا و مراجع قضایی باید جلو رشد و فعالیت پایگاههای بدون مجوز را بگیرند.

کرمپور گفت: دولت در دستورالعمل جدید توزیع آگهی ها در سال ۹۸ یارانه ای برای پایگاه های خبری درنظر گرفته است براین اساس امکان دادن آگهی به پایگاه‌های خبری داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: نظر دولت حرکت به سمت و سوی فضای مجازی و تقویت و حمایت از رسانه هایی است که در این عرصه فعالیت می کنند اما دادن آگهی به پایگاههای خبری منوط به این است که صاحب آگهی این درخواست را داشته باشد که آگهی به پایگاه خبری داده شود.

کرمپور اضافه کرد: حمایت دولت از پایگاههای خبری در خصوص یارانه منوط به شرکت آنها در طرح رتبه بندی معاونت مطبوعاتی است که به صورت دوره ای اعلام می شود.

شکل جدید بیمه “بیمه فعالان رسانه:

وی اضافه کرد: البته آگهی‌هایی که به پایگاه های خبری داده می شود منوط به این است که این پایگاهها سه سال سابقه کار داشته باشند و پایگاههایی که واجد این شرایط هستند یارانه به آنها تعلق نمی گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ پایگاه خبری آگهی دریافت نکرده است.

کرمپور در خصوص بیمه اعضای پایگاه های خبری و رسانه ها گفت: فعالان این بخش می توانند از طریق عضویت در صندوق هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران و با تائید فعالیت آنها بیمه شوند.

ایرنا نوشت،وی ادامه داد: شکل جدید بیمه “بیمه فعالان رسانه” است که متقاضی با معرفی رسانه ای که با آن همکاری می کند و ثبت نام در سامانه جامع رسانه های کشور و با پرداخت ۲۷.۵ درصد از طرف خودشان می توانند بیمه شوند.

کرمپور تاکید کرد: تلاش می شود به زودی کارگاهی در خصوص نحوه توزیع آگهی ها و بیمه فعالان این بخش تشکل شود.

وی گفت: براساس تاکید استانداربوشهر همه دستگاه های اجرایی باید آگهی های خود را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع و در اختیار رسانه ها قرار دهند و در غیر اینصورت سند آنها از طریق ذیحسابان تایید نمی شود.