درخشش دوندگان بوشهری در مسابقات جهانی کم بینایان و نابینایان
درخشش دوندگان بوشهری در مسابقات جهانی کم بینایان و نابینایان

ندای استان:دوومیدانی کاران بوشهری با کسب ۹ نشان و جابه‌جایی رکوردهای کشوری و آسیایی، کار خود را در مسابقات جهانی کم بینایان و نابینایان لهستان به پایان بردند.

به گزارش ندای استان،رئیس هیات دوومیدانی کم بینایان و نابینایان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: عصر دیروز (یکشنبه) در سومین و آخرین روز از مسابقات جهانی دوومیدانی کم بینایان و نابینایان جهان، عذار مهدوی کیا در ماده دو ۴۰۰متر با کسب رکورد ۱۰/۰۷ دقیقه نشان برنز را کسب کرد.

محمدرضا ابراهیم زاده افزود: نفر اول از کشور مراکش و نفر دوم از کشور کلمبیا بودند.

وی ادامه داد: رقابت‌های جهانی دوومیدانی کم بینایان و نابینایان در بیدگوشج لهستان برگزار شد و شش ورزشکار بوشهر که به نمایندگی از کشورمان در آن حضور داشتند، موفق شدند ۹ نشان رنگارنگ به دست آورند.

رئیس هیات دوومیدانی استان بوشهر بیان کرد: در این مسابقات، عذرا مهدوی کیا نیز پیش از نشان برنزی که دیروز در ماده ۴۰۰ متر گرفت، در ماده پرتاب نیزه کلاس T۱۳ با ثبت رکورد ۳۵ متر و ۴ سانتیمتر نشان طلا را به گردن آویخته و رکورددار آسیا و ایران شده بود.

ابراهیم زاده ادامه داد: امیر خسروانی در ماده پرش طول کلاس T۱۲، موفق شد با کسب رکورد ۷ متر و ۹ سانتیمتر به نشان طلا دست یابد و رکورد کشور را بهبود بخشد. این ورزشکار همچنین در ماده دو ۱۰۰ متر، با رکورد ۱۱.۴۱ ثانیه نشان نقره گرفت.

رئیس هیات دو و میدانی کم بینایان ونابینایان استان بوشهر بیان کرد: علی شمشیری دیگر ملی پوش بوشهری در پرتاب دیسک با کسب رکورد ۴۳/۲۲ متر به نشان طلا و در ماده پرتاب وزنه کلاس T۱۲ با ثبت رکورد ۱۲ متر و ۴۳ سانتیمتر به نشان برنز دست یافت.

ابراهیم زاده گفت: همچنین سید حبیب حسینی در دو ۲۰۰متر با زمان ۲۳/۹۴ ثانیه به نشان نقره رسید، ناصر حسن پور در همین ماده با زمان ۲۴/۵۶ ثانیه به نشان برنز دست یافت و سجاد نیک پرست در پرتاب نیزه با ثبت رکورد ۵۶/۸۳ متر نشان برنز گرفت.