۳ استخر در بوشهر تعطیل شد
۳ استخر در بوشهر تعطیل شد

ندای استان:رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: نظارت بر استخرهای شنا در فصل گرم تابستان در بوشهر تشدید می‌شود.

به گزارش ندای استان، حسن فخرایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین و حفظ کیفیت آب استخرهای شنا از نظر سلامت عمومی بسیار حایز اهمیت است و از انتقال بیماری‌های عفونی، خطرات بالقوه ناشی از محصولات جانبی گندزدایی و حتی خطرات آسیب‌دیدگی پیشگیری می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با بیان اینکه وضعیت بازرسی‌های بهداشتی از استخرهای شنا بسیار حایزاهمیت است،افزود: اداره، نظارت و مراقبت بهداشتی از استخرهای شنا از نظر حفظ بهداشت عمومی اهمیت زیادی دارد، بنابراین باید مدیران استخرها در جهت کنترل و اجرای دقیق مقررات بهداشتی و ایمنی، نهایت کوشش و مراقبت را به عمل آورند.

وی تصریح کرد: آب استخرهای شنا توسط شناگران از طریق چربی و مواد دفعی بدن مانند ترشحات بینی، بزاق دهان، عرق بدن، کرم‌ها، لوسیون‌های مختلف بدن و … آلوده می‌شود. همچنین در استخرهای روباز گرد و غباری که از طریق باد و از اطراف استخر وارد آن می‌شوند، آلودگی را افزایش می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: آب استخرهای موجود در سطح شهرستان بوشهر به صورت هر دو هفته یک بار توسط ۶ تیم بازرسی از لحاظ ویژگی‌های باکتریولوژی و بهداشت ساختمان مورد پایش قرار می‌گیرند که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۶۶ بازدید بهداشتی از استخرها صورت گرفته و حدود ۲۶۰ نمونه باکتریولوژی و شیمیایی جهت پایش و نظارت بر وضعیت کیفیت آب مورد استفاده شناگران در استخرها و اطمینان از تطابق آن با استانداردها، به آزمایشگاه بهداشت آب شهرستان بوشهر منتقل شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده سه استخر تعطیل و پرونده تخلفات آنها به مقامات قضایی تحویل شد، افزود: بازرسی، نظارت و پایش استخرهای شنا و کنترل کیفی آب آنها از نظر آزمایشات معمول میکروبی کلیفرم گرماپای، HPC ، شیمیایی  و کلر سنجی بصورت دوره‌ای توسط بازرسین بهداشت محیط انجام می‌شود. همچنین اطلاعات کنترل کیفی ثبت شده توسط متصدیان استخر توسط بازرسین کنترل می‌شود.