همه اعتبارات حوزه آب استان اختصاص یافت
همه اعتبارات حوزه آب استان اختصاص یافت

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اعتبارات مصوب اجرای طرح‌های آبرسانی در استان بوشهر اختصاص یافته که نشان دهنده توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به حل مشکلات این حوزه است.

به گزارش ندای استان، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: تاکنون هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی به شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود، مشکل تامین آب به صورت ریشه‌ای برطرف شود، ادامه داد: در این زمینه طرح‌های مهمی تدوین و اجرا شده که ایجاد آب شیرین‌کن در نقاط مختلف از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: امسال وضع مشکل آب نسبت به تابستان گذشته بهبود یافته است که با تکمیل طرح‌های در حال اجرا مشکل تامین آب در شهر‌ها برطرف می‌شود.

یکی از مشکلات مهم استان بوشهر وابسته بودن این استان به استان‌های همسایه برای تامین آب است. بیش از ۹۰ درصد منابع آب این استان در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

در کنار این موضوع، فرسودگی خطوط و هدررفت آب از آن‌ها یکی دیگر از مشکلات حوزه آب استان بوشهر است که بر همین اساس نوسازی خطوط برخی از شهر‌ها در حال اجراست.