افزایش شهریه مدارس بدون اخذ مجوز کارگروه تنظیم بازار ممنوع است
افزایش شهریه مدارس بدون اخذ مجوز کارگروه تنظیم بازار ممنوع است

ندای استان: اولیا می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه افزایش شهریه مدارس، مراتب را به ستاد خبری این سازمان و یا با تلفن ۱۲۴ رسیدگی به شکایات مردمی گزارش کرده تا گزارش مورد نظر پیگیری شود.

به گزارش ندای استان، رضا جمالی افزود: افزایش بهای خدمات آموزشی مدارس پس از ارائه درخواست و بررسی کارشناسی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب آن در کارگروه تنظیم بازار قانونی خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های مرتبط با ساماندهی بازار کالا و خدمات، کالا‌ها و خدماتی که از حساسیت و اهمیت بالایی در سبد هزینه خانوار برخوردار است مشمول بررسی کارشناسی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تصویب کارگروه تنظیم بازار شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر ادامه داد: قیمت خدماتی که حسب قانون تعیین نرخ  آن‌ها به کمیسیون، شورا یا یکی از دستگاه‌های اجرایی دولت محول شده مانند خدمات آموزش رسمی با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی کارشناسی این سازمان مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است.

جمالی با بیان اینکه خدمات آموزشی مدارس، باید پس از ارائه درخواست و بررسی کارشناسی این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار اجرایی شود، بیان گرد: آنجایی که تاکنون هیچگونه پیشنهادی از دستگاه‌های مربوط برای تغییر شهریه مدارس به این سازمان و کارگروه یاد شده واصل نشده، از نظر این سازمان هرگونه افزایش شهریه مدارس بدون اخذ تائیدیه کارگروه تنظیم بازار فاقد وجاهت قانونی بوده و بر این اساس با تخلفات صورت گرفته در چارچوب قوانین و مقررات مربوط برخورد قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: با عنایت به فرا رسیدن زمان ثبت نام مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس زیر نظر وزارت آموزش و پرورش، اولیا می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه افزایش شهریه مدارس، مراتب را به ستاد خبری این سازمان و یا با تلفن ۱۲۴ رسیدگی به شکایات مردمی گزارش کرده تا  گزارش مورد نظر پیگیری شود.