دریافت زیرمیزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر صفر شد/ رضایت ۹۶ درصدی از بیمارستان
دریافت زیرمیزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر صفر شد/ رضایت ۹۶ درصدی از بیمارستان

ندای استان:دکتر شجاعت افزود: تعداد تخت‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه قلب از ۴ به ۷ تخت و در بخش مراقبت‌های ویژه داخلی از ۸ به ۱۲ تخت افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان، دکتر جلال شجاعت در جریان بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف بیمارستان سلمان فارسی که همزمان با هفته تامین اجتماعی برگزار شد، ادامه داد: تلاش شده با ارائه خدمات مناسب به بیماران و بهبود فضاهای بیمارستانی، رضایتمندی مردم بهبود یابد، طوری که طبق نظرسنجی های صورت گرفته از بیماران که پس از ترخیص آنها صورت می گیرد، رضایت ۹۶ درصدی از بیمارستان سلمان فارسی ثبت شده است.

دکتر شجاعت با اشاره اقدامات انجام شده برای توسعه این بیمارستان افزود: تعداد تخت‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه قلب از ۴ به ۷ تخت و در بخش مراقبت‌های ویژه داخلی از ۸ به ۱۲ تخت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد اتاق‌های عمل بیمارستان از ۶ به ۷ اتاق افزایش پیدا کرده است که یک اتاق مخصوص شرایط اورژانس می باشد، خاطرنشان کرد: روزانه به صورت میانگین ۳۰ عمل جراحی در حوزه‌های مختلف عمومی، ارتوپدی، کلیه و چشم در این بیمارستان صورت می‌گیرد.

رییس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر ادامه داد: همچنین با استقرار دستگاه‌های سی تی اسکن و ام آر آی در این بیمارستان، زمینه تشخیص بهتر و سریع تر فراهم گردیده است.

شجاعت ادامه داد: در یکسال گذشته ۶۸ عمل تعویض مفصل در بیمارستان سلمان فارسی انجام شد که با آموزش دوره های جدید به پزشکان اکنون عمل مفصل زانو و انحراف بصورت همزمان با یکدیگر در این بیمارستان صورت می گیرد.

وی گفت: خدمات زایمان در آب اکنون در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر فعال است و برای سال جاری نیز زایمان بدون درد در این مرکز راه اندازی می شود.

وی افزود: استقرار بالگرد اورژانس هوایی، جدا سازی اورژانس سرپایی، راه اندازی تریاژ ۲۴ ساعته از دیگر اقدام های صورت گرفته در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر است.

دکتر شجاعت تصریح کرد: بیمارستان سلمان فارسی از قطب‌های جراحی، ارتوپدی، چشم، کلیه و مجاری ادرار در استان بوشهر است.

https://img9.irna.ir/d/r2/2019/07/15/4/156478828.jpg

وی بیان کرد: در یکسال گذشته مقیم سازی پزشکان زنان و زایمان، بیهوشی و طب اورژانس انجام شد که در ادامه پزشکان داخلی و اطفال نیز مقیم سازی می شوند.

به گفته این مقام درمانی، بیمارستان سلمان فارسی بوشهر دارای ۱۸۶ تخت درمانی است که ۳۴ تخت آن در بخش اورژانس مستقر است.

دریافت زیرمیزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر صفر شد

رییس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: با اقدام های کنترلی صورت گرفته، دریافت زیرمیزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر به صفر رسید.

شجاعت گفت: این تنها مرکز درمانی استان بوشهر است که در سال گذشته هیچ گزارشی مبنی به دریافت زیرمیزی در کمیسیون نظارت با حضور نمایندگان دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه ها نداشته است و گواه این موضوع نیز تقدیرنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

جلال شجاعت افزود: در سنوات گذشته در برخی بیمارستان ها پزشکان در خود بیمارستان نیز از بیماران پول زیرمیزی دریافت می کردند که با نظارت های جدی، این پدیده در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر جمع شد.

وی ادامه داد: با ورود بازرسان تامین اجتماعی به مطب پزشکان طرف قرارداد سازمان، حتی در مطب ها نیز اجازه دریافت هرگونه وجهی در قالب زیرمیزی از پزشکان گرفته شد و از بیماران در این خصوص پرسش نامه کتبی اخذ می شود تا درصورت دریافت زیرمیزی، امکان پیگیری فراهم باشد.

دشواری مردم برای گرفتن نوبت پزشکان درمانگاه بیمارستان

رییس بیمارستان سلمان فارسی درباره گلایه مردم پیرامون دشواری برای گرفتن نوبت پزشکان مستقر در درمانگاه اظهار داشت: ۷۲ پزشک متخصص و ۲۶ پزشک عمومی در این بیمارستان شاغلند و از همه ظرفیت موجود در درمانگاه بهره می بریم، اما چون مراجعات به درمانگاه و بیمارستان بالاست، انتظار برای گرفتن نوبت پزشکان طولانی می شود.

https://img9.irna.ir/d/r2/2019/07/15/4/156478838.jpg

وی افزود: درحالی که پزشکان در درمانگاه باید ۲۰ بیمار را ویزیت کنند، ما این آمار را به ۳۵ نفر رسانده ایم و افزایش بیشتر منجر به ضیف شدن بهره وری پزشکان می شود و احتمال تشخیص اشتباه را بالاتر می برد.

به گفته شجاعت، با طرحی که درخصوص احداث درمانگاههای تامین اجتماعی در خورموج، دلوار و بهبود فضای فیزیکی درمانگاههای سایر شهرستان های استان در دستور کار است، مراجعات بیماران شهرستانی به مرکز استان کاهش می یابد و درمانگاه بیمارستان سلمان فارسی و کلینک مبعث به شهروندان بوشهری خدمات دهی بیشتری خواهد داشت.

دلیل سختگیری در آزمایش های چکاب

شجاعت درخصوص سوالی پیرامون گلایه هایی که اخیرا از سوی بیمه شدگان مبنی بر دریافت هزینه در این بیمارستان بابت آزمایش های چکاب مطرح می شود، اظهار داشت: آزمایش های چکاب در این بیمارستان حذف نشده، بلکه فقط مواردی که پزشکان ضروری بدانند انجام می شود، چرا که برخی آزمایش ها نظیر کمبود ویتامین د و تیروئید بالاست که باید با مصرف دارو، پس از زمان مشخصی مجددا آزمایش چکاب انجام شود، ولی در پی درخواست های بیماران، بعضا طی یک هفته ۳ آزمایش چکاب برای برخی صورت می گرفت که غیرعلمی بوده و منجر به اتلاف هزینه ها می شد.

به گفته وی، براساس استانداردهای تعریف شده وزارت بهداشت، بیمارانی که نیاز به آزمایش های چکاب دارند، مشخص شده و صرفه جویی صورت گرفته در زمینه توسعه بیمارستان هزینه می شود.