دستگیری متهمی که آبروی پزشک بوشهری را برد
دستگیری متهمی که آبروی پزشک بوشهری را برد

ندای استان:رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی فردی خبر داد که به گفته وی با انتشار مطالب دروغین علیه پزشک معروف شهر باعث از بین رفتن شخصیت کاری و اجتماعی او شده بود.

به گزارش ندای استان، سرهنگ مهدی قاسمی درخصوص این پرونده گفت: پزشکی با مراجعه به پلیس فتا بوشهر اعلام داشت فردی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی، مطالبی خلاف واقع و با فتوشاپ تصاویری دروغین را علیه او منتشر کرده و اعمالی برخلاف حقیقت را به وی منتسب نموده که اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه عمق موضوع تا حدی بود که حتی بعضی از همکاران وی نیز با دیدن این محتویات، بعضی از قسمت‌های آن را باور کرده بودند ، اظهار داشت: رسیدگی در خصوص مشخص نمودن گرداننده پیج مذکور در دستور کار تیمی از کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری مرکز استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری متهم با مجوز قضایی خبر داد و گفت: متهم ضمن اعتراف به جرم خود، انگیزه اش را  شایعاتی که علیه این پزشک شنیده بود و بدون بررسی صحت آن و صرفاً جهت بالا بردن آمار بازدیدکنندگان صفحه مجازی خود، اقدام به تولید و بارگزاری این مطالب و تصاویر نموده بود، بیان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتشار اینگونه مطالب و موضوعات در فضای مجازی ممکن است به حیثیت شغلی و آبروی افراد در اجتماع ضربه بزند، ادامه داد: با توجه به روشن شدن موضوع و اعتراف متهم به انجام فعل مجرمانه، پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی یادآور شد: برای عمل مجرمانه این متهم،در قانون جرایم رایانه ای، افزون بر اعاده حیثیت، مجازات‌هایی شامل حبس یا جزای نقدی و یا به تشخیص مقام قضایی هر دو مجازات بصورت همزمان پیش‎بینی شده است.

رئیس پلیس فتا بوشهر با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به کاربران توصیه کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.