مشکل بیمه صیادان همچنان در مرحله پیگیری/ رکورد بوشهری‌ها در خدمات غیرحضوری
مشکل بیمه صیادان همچنان در مرحله پیگیری/ رکورد بوشهری‌ها در خدمات غیرحضوری

ندای استان:به گفته وی، طرحی که اخیرا رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حل مشکل بیمه صیادان اعلام کرده، طرحی پیشنهادی است و به معنای حل مشکل نیست.

به گزارش ندای استان، عبدالله شیرکوند در نشستی خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی ادامه داد: مهمترین مشکل و درخواست ملوانان و صیادان تعداد روز‌های کارکرد آن‌ها است که بر اساس روز‌های ورود و خروج آ‌نها از اسکله محاسبه می‌ شود.

وی افزود: با توجه به نحوه محاسبه روز‌های کارکرد، بسیاری از ملوانان و صیادان با وجود سن بالا سابقه بیمه کمی دارند که باعث مشکلاتی برای آن‌ها شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی بوشهر ادامه داد: این افراد متقاضی پرداخت حق بیمه خود به صورت انفرادی هستند که باید این امر از سوی سازمان تامین اجتماعی در تهران رسیدگی و بررسی شود.

وی با اشاره به انتصاب سالاری استاندار سابق بوشهر به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی تاکید کرد: تلاش داریم تا پیشنهادات کارشناسی برای مشکلات بحق جامعه صیادی به ویژه مقوله بیمه را در نشستی با رییس سازمان مطرح و مرتفع کنیم.

به گفته وی، طرحی که اخیرا رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حل مشکل بیمه صیادان اعلام کرده، طرحی پیشنهادی است و به معنای حل مشکل نیست.

 ۹۰۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان

شیرکوند در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه بیش از ۳۲۱ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان بوشهر زیر پوشش تامین اجتماعی هستند اضافه کرد: با احتساب افراد وابسته به آنها، ۹۰۰ هزار نفر در استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ادامه داد: از مجموع بیمه شده‌های اصلی سازمان تأمین اجتماعی بوشهر، ۸۶ درصد اجباری و ۲۴ درصد مابقی نیز دارای مشاغل آزاد و اختیاری هستند.

وی درباره آمار مستمری بگیران بوشهری از تأمین اجتماعی هم اظهار داشت: قریب ۲۸ هزار نفر است که ماهانه ۵۵ میلیارد تومان به عنوان حقوق بازنشستگی و مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان فقط تا شهریور

وی از بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان خوش حساب هم خبر داد و گفت: این قانون از ۱۳ خرداد شروع شده و تا ۱۳ شهریور ادامه دارد و کارفرمایان خوش حساب می‌توانند با ارائه درخواست به شعب تامین اجتماعی از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

شیرکوند با اشاره به اینکه مطالبات تأمین اجتماعی بوشهر از کارفرمایان ۶۵۰ میلیارد تومان است گفت: یکی از ویژگی‌های کارفرمایان خوش حساب این است که حداقل پس از وقوع بحران طی چهار ماه از ۱۸ ماه سپری شده حق بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کرده باشند.

بوشهری ها در استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی رکورد زدند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همچنین با اشاره به رویکرد این سازمان برای توسعه خدمات غیرحضوری اظهار داشت: استان بوشهر با وجود اینکه از دور دوم غیرحضوری شدن خدمات سازمان تامین اجتماعی وارد این چرخه شده، با ثبت ۱۰ هزار رکورد در این شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرد.

شیرکوند گفت: در این طرح ۵۶ خدمت بصورت غیرحضوری و نیمه حضوری به بیمه شوندگان ارائه می‌شود که در همین مدت کوتاه بوشهری‌ها از طرح خدمات غیرحضوری استقبالی چشمگیر داشتند.

وی ادامه داد: کاهش محسوس مراجعه حضوری، سرعت بخشی در پاسخ به مخاطبان، افزایش بهره وری، کاهش ترددهای بی مورد از مزیت‌های ارائه غیر حضوری خدمات سازمان تأمین اجتماعی است.