مشتری مزاحمی که برادر شوهر شاکی از آب درآمد
مشتری مزاحمی که برادر شوهر شاکی از آب درآمد

ندای استان:رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: طرح موضوع از سوی این خانم، برخورد عقلانی همسرش و پیگیری پلیس فتا در این پرونده موجب پایان یافتن این اهانت اینترنتی شد

به گزارش ندای استان، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر درتشریح این پرونده قضایی گفت: چندی قبل شاکی پرونده با مراجعه به پلیس فتا برای رهایی از پیام‌های توهین‌آمیز دریافتی از پروفایلی ناشناس در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرد.
وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی پرونده و بررسی پروفایل متهم و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد ، متهم با استفاده از بستر شبکه‌اجتماعی اینستاگرام و ارسال کامنت‌هایی که در زیر هر پُست شاکی پرونده را مورد تمسخر و بی احترامی قرار داده و اقدام به توهین به وی کرده است.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: کارشناسان این پلیس جهت مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده ، تحقیقات گسترده را آغاز کردند که در نهایت مشخص شد شاکی پرونده برای فروش بیشتر اجناس مغازه از طریق تبلیغات مارکتینگ اقدام به تبلیغ اجناس نموده که زیر هر پُستی که در این صفحه بارگزاری مینماید شخصی ناشناس وی را مورد اهانت قرار داده و موجب شده که وجهه اجتماعی شاکی در میان فالوورها و خانواده‌اش مخدوش گردد.
سرهنگ قاسمی در ادامه به اهانتهای فرد مذکور برای رسیدن به اهداف خود اشاره داشت و گفت: این مجرم سایبری با ترفندها و پوشش‌های خاص اقدام به پنهان سازی هویت خود کرده کرده بود.
این مقام مسئول تصریح کرد : با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و اقدامات تخصصی و نحوه عملکرد وی در شبکه‌های اجتماعی، این فرد را مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقامات قضایی احضار گردید.
این مقام انتظامی در راستای انگیزه این بزه‌کار اینترنتی گفت: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه‌ کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و خود را برادرشوهر شاکی معرفی و انگیزه‌اش را مخالفت با اشتغال شاکی بیان نمود که در نهایت متهم جهت تصمیم گیری قضایی به دادسرا معرفی گردید.
وی با بیان اینکه تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آنها در فضای مجازی و اهانت و نشر اکاذیب نسبت به دیگر کاربران جرم است، گفت: این موارد از نظر قانون‌گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.
سرهنگ قاسمی در انتها با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.