نمایشگاه عفاف و حجاب در بوشهر+عکس
نمایشگاه عفاف و حجاب در بوشهر+عکس

ندای استان:بمناسبت هفته عفاف و حجاب روز چهارشنبه نمایشگاه مانتو و چادر در قالب ۱۰غرفه توسط اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در گالری مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد.

به گزارش ندای استان،،عباس برزگرزاده  با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است اظهار داشت: این  هفته به مناسبت سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد مشهد در اعتراض به حکم رضاخانی مبتنی بر کشف حجاب که عده‌ای شهید شدند برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه دفتر امور اجتماعی استانداری  با همکاری دیگر دستگاه‌ها و سمن‌ها اقدام به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب کرده است افزود: این نمایشگاه برای آشنایی بیشتر آحاد جامعه از فرهنگ عفاف و حجاب راه‌اندازی شده که تا ۲۱ تیرماه برپا است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه عفاف و حجاب برای هر دو جنس مذکر و مونث از سوی خداوند متعال تاکید شده است گفت: غفلت و بی توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود که باید خانواده‌ها به این مهم توجه ویژه کنند.

برزگرزاده با تاکید بر توجه ویژه به عفاف در لایه‌های مختلف اجتماع خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف در جامعه در اولویت برنامه‌های استان بوشهر در زمینه حفاظت و صیانت از فرهنگ حجاب قرار گرفته است.

وی، توجه به عفاف  در حوزه مردان و زنان تاکید کرد و افزود: همانگونه که به عفاف و حجاب بانوان توجه و تاکید می‌شود مردان باید به فرهنگ عفاف توجه ویژه کنند و چشمان خود را پاک نگه دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه عفاف تنها مختص زنان نیست تصریح کرد:فرهنگ عفاف و حجاب در زنان و مردان باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه توجه به این مهم سبب جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

برزگرزاده، نهادینه شدن فرهنگ عفاف در جامعه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد:  تقویت باورهای دینی و عفت درونی باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد تا بتوان  جامعه را از ترفندهای دشمنان در انحراف نوجوانان، جوانان و  خانواده‌ها مصون نگه داشت و باید  شرایطی فراهم شود تا بنیان خانواده در معرض آسیب قرار نگیرد.

وی،برگزاری شب شعر، کارگاه های معرفت افزایی، مشاوره و تخصصی در خصوص حجاب و عفاف را از جمله برنامه های این هفته در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: تلاش می شود در قالب این برنامه ها مفهوم حجاب با مفاهیم مدل روز انطباق یابد.