مقاله پژوهشگر بوشهری برتر جهان شد
مقاله پژوهشگر بوشهری برتر جهان شد

ندای استان:رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مقاله پژوهشگر بوشهری در فهرست ۱۰۰ مقاله برتر دنیا در رابطه با فلوراید و بهداشت دهان و دندان قرار گرفت.

به گزارش ندای استان،سینا دوبرادران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه در عرصه‌های گوناگون فعالیت‌های پژوهشی قابل توجهی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌شود اظهار داشت: این دانشگاه دارای پژوهشگران متعددی است که در عرصه‌های مختلف پزشکی فعالیت قابل توجهی دارند.

وی از برتری مقاله‌ای در رابطه با فلورایدو بهداشت دهان و دندان در ژورنال بین‌المللی خبر داد و بیان کرد:مقاله‌ای به عنوان Top Cited Publications On Fluoride In Relation To Oral Health: A Bibliometric Analysis در ژورنال بین‌المللی در زمینه بهداشت دهان و دندان به چاپ رسیده است که این مقاله در بین ۱۰۰ مقاله در جهان برتر شناخته شد.

دوبرادران با بیان اینکه  این مقاله ارتباط فلوراید آب آشامیدنی و پوسیدگی دندان کودکان در دشتستان را مورد توجه قرار داده است تصریح کرد: این مقاله در ژورنال فلوراید  چاپ رسیده و در فهرست ۱۰۰ مقاله برتر دنیا در رابطه با فلوراید و بهداشت دهان و دندان قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هدف این مطالعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هدف از این پژوهش تعیین ارتباط غلظت فلوراید آب‌های زیرزمینی در منطقه دشتستان استان بوشهر و ارتباط آن با پوسیدگی دندان کودکان ۶ تا ۱۱ ساله در منطقه است.

وی افزود: این مطالعه نشان داد که میزان فلوراید در غلظت‌های بالا نه تنها اثر پیشگیری کننده در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها ندارد بلکه می‌تواند اثرات منفی داشته باشد.

دوبرادران خاطر نشان کرد: این مطالعه به سبب نتایج جالب آن در چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی به عنوان مطالعه برتر شناخته شد.