زمان آغاز صید میگو در آب‌های بوشهر
زمان آغاز صید میگو در آب‌های بوشهر

ندای استان:عقیل دشتیان گفت: صید میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر از سی ام تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌ها آزاد است.

به گزارش ندای استان،عقیل دشتیان نسب افزود: نشست کمیته صید استان بوشهر امروز برگزار شد و با توجه به نتایج دو گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو و زمان آمادگی صیادان، تصمیم بر این شد که صید میگو از سی ام تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌ها آغاز شود.

وی ادامه داد: نتیجه گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که بیشترین ذخایرمیگو در اعماق ۲۰ تا ۳۰ متر قرار دارد و از صیادان می‌خواهیم برای اینکه تلاش آن‌ها اقتصادی باشد در اعماق کمتر از ۳۰ متر تورهایشان را به دریا بیندازند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور درباره پیش بینی میزان صید هم بیان کرد: با توجه به اینکه در هر تورکشی یک ساعته گشت تحقیقاتی ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم میگو به دست آمده، پیش بینی می‌کنیم میزان صید امسال بهتر از پارسال باشد.

دشتیان نسب افزود: پارسال حدود ۹۰۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شد که به نظر می‌رسد امسال این میزان حدود ۱۴۰۰ تن باشد.

وی همچنین اشاره کرد: براساس بررسی گشت‌های تحقیقاتی صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد ذخایر میگوی استان ببری سبز است که از بهترین انواع میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود و بقیه سرتیز و سایر گونه‌هاست.

زمان صید میگو در استان بوشهر را کمیته صید پس از مشخص شدن نتیجه گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو، اعلام می‌کند.

وقتی که ۷۰ درصد اندازه میگو‌های بررسی شده در این گشت‌های پژوهشی، بیش از ۱۲ سانتیمتر باشد، صید آزاد می‌شود.

پارسال صید میگو در استان بوشهر برای قایق‌ها از سوم مرداد و برای لنج‌ها از پنجم مرداد آزاد شد.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان