برگزاری دویست برنامه فرهنگی و اجتماعی در عالیشهر/نشست محله محوری بانوان+تصویر
برگزاری دویست برنامه فرهنگی و اجتماعی در عالیشهر/نشست محله محوری بانوان+تصویر

ندای استان:مشاور فرهنگی و اجتماعی شرکت عمران عالیشهر گفت: دورهمی های محله محور در توانمند سازی فرهنگی،اجتماعی وشخصیتی بانوان تاثیر بسزایی داشته است.

به گزارش ندای استان،فاطمه بحریاری ،مشاور فرهنگی و اجتماعی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر پیرامون برنامه های برگزار شده توسط این شرکت در گفتگوی اختصاصی با ندای استان اظهار داشت:در طی  دو سال گذشته حدود دویست  برنامه فرهنگی و  اجتماعی  در بخش های مختلف کارگاههای کارآفرینی ،طرح جوان نو اندیش ،کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ،جشنواره تئاتر بچه های مسجد، طرح ضیافت اندیشه،نشست محله محوری بانوان، تعزیه ،مدرسه والدین ، برنامه های دهه فجر،و جلسات هم اندیشی،  با همت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر صورت گرفته  و درحال انجام می باشد.

نشست محله محوری بانوان در عالیشهر

مشاور فرهنگی اجتماعی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر افزود: دورهمی محله محوری بانوان یکی از برنامه هایی اسن که به صورت ماهانه و به صورت مستمر که با استقبال بسیار زیاد بانوان قرار گرفته است برگزار می گردد.

وی گفت: اهداف این برنامه ها ،ارتقاء سلامت و نشاط بانوان،رفع آسیبهای اجتماعی،توسعه مسائل فرهنگی و رفاه اجتماعی با ترویج شیوه زندگی سالم،تقویت نقش زنان و توسعه فرصت ها در راستای مشارکت آنان و افزایش سلامت روانی و جسمانی و نشاط و شادابی است

وی در ادامه افزود: دورهمی های محله محوری که از شش ماه پیش آغاز شده است در توانمند سازی فرهنگی،اجتماعی وشخصیتی بانوان تاثیر بسزایی داشته است.

فعالیت سرای محله بوستان

فاطمه بحریاری گفت: در راستای توسعه آموزشی های مهارتی جهت توانمند سازی بانوان دوره های پرورش گیاهان آپارتمانی،حکاک میوه و سبزی، بافنده عروسک های تزئینی، قالی بافی،تابلو فرش ،گلیم و گبه، قلاب بافی و نقشه خوانی شروع شده است.

بحریاری با تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در توانمندسازی اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات، افزایش سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوار‌ها و کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری دارد.

استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان از کلاسهای تابستانه پرورش فکری

بحریاری در مورد برگزاری کلاسهای تابستانه اظهار داشت :طی برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه امور اجتماعی- فرهنگی شرکت عمران، برنامه‌های متنوعی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان عالیشهر پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد:با آغاز تعطیلات تابستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عالیشهر برای گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به صورت رایگان توسط  این شرکت و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دایر گردید.

ایشان افزودند: در این مرکز کلاس های متنوعی چون کاردستی، نجوم و ستاره شناسی، سفالگری، قصه گویی خلاق، برقرار می باشد.

فاطمه بحریاری با اذعان به اینکه ۶۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان در این دوره تابستانه شرکت کردند، اضافه کرد : فن بیان و سخنوری یکی از کلاس های جذابی است که مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

وی گفت: این آموزش ها زیر نظر مربیان با تجربه عالیشهر به صورت های هنرمندانه و خلاقانه  به کودکان و نوجوانان ارائه می گردد.

شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در ۲۴ کیلومتری مرکز استان بوشهر می باشد ، شرکتی دولتی و مبتنی بر فعالیت های عمرانی و شهرسازی است که در اسفند ماه سال ۱۳۶۸ ثبت گردیده است.

 

تصاویری از برنامه های برگزار شده توسط این شرکت را در زیر می بینید: